فرهنگسازی و مردمی‌سازی پدافند غیرعامل در لرستان ضروری است

سادس/لرستان مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان گفت: ۶۴ برنامه از طرح جامع پدافند غیرعامل استان استخراج شده است.

میلاد شرفی در همایش پدافند غیرعامل استان که در محل سالن اجلاس جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در هشت ماه گذشته و با توجه به تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل لرستان، ۲۹ امین استانی بودیم که این طرح را شروع و دومین استانی بودیم که آن را به نتیجه رساندیم و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در حوزه طرح جامع پدافند غیرعامل بیش از استان‌های دیگر این زمان خریداری شد و نسخه خوب و متقنی در این حوزه تدوین شد، ادامه داد: نیاز است با توجه به آرایش و چیدمان ساختاری که تشکیلات سازمان پدافند غیرعامل آن را ترسیم کرده بود این امر محقق شود تا بتوانیم این طرح جامع را پیاده کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان گفت: ۶۴ برنامه از طرح جامع پدافند غیرعامل استان  و ۱۷ برنامه آموزشی نیز استخراج شده است.

شرفی افزود: پروژه‌هایی با توجه دستگاه‌ها و زیرساخت‌های مختلف استخراج شده است و باید بتوانیم با توجه به دستورالعمل ۱۴۰۲  با موافقت‌نامه یک درصد سهم پدافند غیرعامل دستگاه‌های لرستان  به گونه‌ای هدایت شود که در راستای اجرای برنامه‌های طرح جامع پدافند غیرعامل استان باشد.

وی با بیان اینکه تمام ۱۱ کارگروه پدافند غیرعامل را تشکیل و جلسات برگزار شده است و کارگروهی نبوده که تشکیل نشده باشد، بیان کرد: بیش از ۵۰ جلسه کارگروه، قرارگاه، و شورای پدافند شهرستان و استانی شکل گرفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان گفت: اغلب شهرستان‌های استان، شورای پدافند را شکل دادند.

شرفی اظهار کرد: ۲۰ درصد مصوبات کارگروه‌ها و شواری پدافند غیرعامل تاکنون انجام و محقق شده و ۵۰ درصد مصوبات در حال انجام است و ۳۰ درصد نیاز به بررسی مشکلات دارد که بتوان آن را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم حوزه پدافند غیرعامل در حین حرکت دستگاه‌های مختلف بتوان مسیر فرهنگسازی و مردمی‌سازی آن را شکل دهیم؛ چنانچه این فرهنگ در جامعه نهادینه شود یقینا خیلی از مسائل جلو می‌افتد …

مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان بر ایجاد انجمن علمی در کنار پدافند غیرعامل تاکید کرد و با بیان اینکه ایجاد این انجمن ظرف یکی دو ماهه آینده مساعدت پدافند غیرعامل کشور را می‌طلبد، افزود: برای امر دانش‌بنیان و زیرساختی پدافند غیرعامل وجود این انجمن ضروری است.

شرفی با بیان اینکه حوزه دانش‌بنیان و زیرساختی در پدافند غیرعامل لرستان شکل گرفته است، افزود: باید همایش‌های علمی با موضوعات تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل در استان برگزار شود تا در راستای دانش‌بنیان قدمی برداشته شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *