نشانه‌های آشکار همه‌گیری "سه گانه" در آمریکا

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: افزایش علائمی همچون گلودرد، سرفه و تب نشانه‌هایی هستند که حاکی از آغاز فصل آنفلوآنزا در این کشور است اما پاییز سال جاری، این علائم شایع ممکن است نشانه‌ای از عفونت د دیگری باشد و احتمالا با همه گیری “سه ‌گانه” آنفلوآنزا، کووید-۱۹ و ویروس سین‌سیشیال تنفسی یا RSV مواجه هستیم.

به گزارش سادس، داده‌های اولیه نشان می‌دهد که ایالات متحده در دوره‌ای جدی از ​شیوع ​آنفلوآنزا قرار دارد و آمار بالای کودکان مبتلا به ویروس سین‌سیشیال تنفسی در بیمارستان‌های سراسر کشور گزارش شده است.

“بریان گاریبالدی”، مدیر واحد زیست مهار بیمارستان جانز هاپکینز گفت: این عوامل که با کووید و احتمالا یک سویه جدید ترکیب شده‌اند، زنگ خطر را در سیستم مراقبت سلامت به صدا در آورده‌اند.

وی تاکید کرد: ما با افزایش موارد شیوع ویروس سین‌سیشیال تنفسی، احتمال شیوع جدی آنفلوآنزا و افزایش احتمالی موارد ابتلا به کووید مواجه هستیم و در کنار آن نیروی انسانی در بخش مراقبت‌های بهداشتی طی چند سال گذشته تحلیل رفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه سیستم خدمات درمانی تاکنون توانسته مراقبت‌های لازم را داشته باشد، گفت: با این حال روند ابتلا همچنان نگران ‌کننده است و موارد ابتلا به ویروس سین‌سیشیال تنفسی در بیمارستان‌ها قابل توجه است.

مدیر واحد زیست مهار بیمارستان جانز هاپکینز در پاسخ به این پرسش که در ماه‌های آینده روند همه گیری سه گانه آنفلوآنزا، کووید-۱۹ و ویروس سین‌سیشیال تنفسی به چه شکل است، گفت: هنوز برای اظهار نظر زود است اما نشانه هایی وجود دارد که احتمالا در دوره جدی از شیوع آنفلوآنزا قرار داریم. تعداد تخمینی موارد ابتلا به آنفلوآنزا در مقایسه با قبل از شیوع کووید، بسیار بالاتر از انتظارات ماست. هرچند، بر اساس داده‌های فصل آنفلوآنزا در شیلی، به نظر می رسد واکسن آنفلوآنزای موجود در پیشگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری بسیار موثر است.

موضوع مهم دیگر این است که با وجود سایر ویروس‌های تنفسی چه اتفاقی خواهد افتاد. ویروس سین‌سیشیال تنفسی معمولا در کودکان بیشترین تاثیر را دارد اما می‌تواند برای افراد مسن‌ با پیامدهای جدی همراه باشد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، وی گفت: همچنین باید به این نکته توجه داشت که کووید-۱۹ هنوز وجود دارد و در هفته شاهد چند صد هزار مورد ابتلا به این بیماری در سراسر ایالات متحده هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *