بررسی طرح «اصلاح اساس‌نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی» در کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تصویب چهار ماده از طرح اصلاح اساس‌نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این کمیسیون خبر داد.

احمد راستینه در گفت‌وگو با سادس به ارائه گزارشی از جزئیات جلسه امروز سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ کمیسیون فرهنگی پرداخت و گفت: نخستین دستور کار جلسه امروز کمیسیون رسیدگی به لایحه تاسیس و اداره مراکز فرهنگی میان دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون که تمام معاهده‌ها و مقاوله نامه‌ها و تأسیس و ایجاد مرکز دیپلماسی و فرهنگی باید به تصویب مجلس برسد، افزود: با توجه به روابط دیرینه دو ملت و کشور، ضرورت استقرار مراکز فرهنگی از جمله توافقاتی است که در روابط فی‌مابین امضا شد و امروز کمیسیون فرهنگی به کلیات این لایحه رای مثبت داد. پس از بررسی جزئیات این لایحه در جلسات آتی توسط اعضای کمیسیون، نهایتاً این لایحه در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، بررسی طرح اصلاح اساس‌نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دومین دستور جلسه امروز این کمیسیون بود.

راستینه اظهار کرد: چهار ماده از طرح اصلاح اساس‌نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به تصویب رسید که ارتقای جایگاه هیأت امنا و همچنین اصلاح ترکیب این هیأت از مهمترین موادی بود که تصویب شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *