بررسی پیش‌نویس طرح تشکیل سازمان مدیریت مصرف انرژی در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی پیش نویس طرح تشکیل سازمان مدیریت مصرف انرژی ذیل نهاد ریاست جمهوری با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت وگو با سادس، در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون انرژی که نمایندگان دستگاه های اجرایی از جمله شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، وزارت نفت و وزارت نیرو حضور داشتند، پیشنهاد تشکیل سازمانی ذیل نهاد ریاست جمهوری به منظور تمرکز در مدیریت مصرف انرژی در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: کلیت این موضوع که باید بر روی مدیریت مصرف انرژی تمرکز کرد، مورد تایید همه اعضای کمیسیون انرژی و نمایندگان دستگاه های اجرایی بود. در نحوه اجرای این کار و مدل اجرای آن نکاتی مطرح و مقرر شد دستگاه ها به صورت مکتوب پیشنهادات خود را به کمیسیون انرژی ارائه کنند تا در پیش نویس نهایی طرح لحاظ شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در جلسه امروز همچنین تقاضای تحقیق و تفحص از نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان مورد بررسی قرار گرفت. از این جهت که این نیروگاه متعلق به بخش خصوصی بود این تحقیق و تفحص رد شد.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه همچنین ساماندهی خوراک نیروگاه ها و پتروشیمی ها در فصل سرد سال نیز مورد بررسی قرار گرفت، تاکید کرد: طرحی در این زمینه آماده شده است که مقرر شد کمیسیون جلسه فوق العاده ای برگزار و پیش نویس این طرح مورد بررسی قرار گیرد و به صحن ارسال شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *