درخواست نماینده رباط کریم از وزرای کشاورزی و نیرو برای حل مشکل آب سفره‌های زیرزمینی

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزرای کشاورزی و نیرو گفت که با اختصاص ۱۱۹ حلقه چاه آب کشاورزی شهرستان های حوزه انتخابیه اش برای آب شرب تهران، کشاورزی این منطقه با مشکل مواجه شده لذا با برگرداندن آب این چاه ها سفره های زیرزمینی سیراب خواهد شد.

به گزارش سادس، حجت الاسلام حسن نوروزی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به وزرای کشاورزی و نیرو گفت: از سال های گذشته ۱۱۹ حلقه چاه از جنوب تهران میدان محمدیه آب کشاورزی شهرستان های اسلامشهر، بهارستان، شهریار و رباط کریم را تامین می کرد که اخیرا این ۱۱۹ حلقه چاه برای آب شرب تهران اختصاص داده شده و اشتباه مطلق است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: به جای اینکه آب سد لار را به سمت سد لتیان سرازیر کنند از آب کشاورزی استفاده می کنند و برای آب کشاورزی، آب کدر و تصفیه نشده تصفیه خانه فیروز بهرام را در کانال آب محمدیه قرار می دهند و بخشی را در رودخانه کن برای افرادی که با مسئولین آب منطقه ای زد و بند کرده اند، قرار می دهند.

نماینده رباط کریم گفت: امیدوارم مشکل کشاورزی ما حل شود چراکه اگر این مشکل حل شود طبیعتا سفره های آب زیرزمینی سیراب خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *