جلال‌زاده: فرهنگ پدافند غیرعامل بین مدیران، مغفول مانده است

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فرهنگ پدافند غیرعامل بین مدیران ارشد و میانی مغفول است و به آن به‌عنوان اولویت اول توجه نمی‌کنند.

به گزارش سادس، وحید جلال زاده طی سخنانی در همایش ملی پدافند غیرعامل اظهار کرد: یکی از مهمترین ملزومات مدیریت پیش‌دستانه تهدیدات و توسعه امنیت همه جانبه توجه به پدافند غیرعامل است.

وی افزود: در حالی که ایران با تهدیدات متراکم و جنگ ترکیبی روبرو است پدافند غیرعامل به یکی از مهمترین موضوعات کشور تبدیل شده به صورتیکه پایداری بر امنیت ملی مستلزم توجه به مقوله پدافند غیرعامل است.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: فرهنگ پدافند غیرعامل بین مدیران ارشد و میانی مغفول است. یعنی مدیران به پدافند غیرعامل به عنوان اولویت اول توجه نمی‌کنند. مجلس شورای اسلامی با تمام توان سعی کرده است در ردیف‌های بودجه‌ای موضوع پدافند را در اولویت قرار دهد و امیدواریم در یک‌ماه آینده مصوبه اساسنامه پدافند غیرعامل به شورای نگهبان ارسال شود.

وی عنوان کرد: اگر پدافند غیرعامل نباشد ما از همین حملات سایبری صدماتی را می دیدیدم که غیر قابل جبران بود. در همین حمله که اخیرا به سیستم سوخت کشور شد اگر تمهیدات پدافند غیرعامل نبود قطعا ابعاد حادثه بیش از این بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *