بهره برداری از مجموعه بازیافت خاک و نخاله در تهران در آینده نزدیک

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران از بهره‌برداری مجموعه بزرگ بازیافت خاک و نخاله در تهران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سادس، مهدی پیرهادی در مراسم بهره برداری از نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری (MRF)، با اشاره به حمله تروریستی در حرم شاهچراغ، گفت: این حادثه تروریستی را به مردم شریف ایران تسلیت می‌گویم و این عمل تروریستی که توسط ایادی دشمن و داعش انجام شده است را محکوم می‌کنم. بی تردید دشمن بداند که حتما در داخل ایران اسلامی انسجام، وحدت و یکپارچگی شکل خواهد گرفت و هیچ یک از مردم کشورمان راضی به، به خطر افتادن تمامیت ارضی کشور نخواهند بود. هر چند که ممکن است برخی تحت تاثیر هجمه‌های رسانه‌ای قرار گرفته باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به افتتاح مجموعه MRF در غرب تهران، گفت: این مجموعه یکی از هشت مرکز تعیین شده برای شهر تهران است که به زودی در تهران افتتاح خواهند شد. یکی از ویژگی‌های این مراکز فشرده سازی پسماندهای ریجکتی است که از این طریق کاهش شیرابه را امکانپذیر می‌کند. این در شرایطی است که قبلا شیرابه و بوی نامطبوع ناشی از مدیریت این پسماندها مشکلات‌ بسیاری را برای شهروندان ایجاد می‌کرد؛ اما امروز با افتتاح این مرکز تصفیه شیرابه انجام می‌شود و شاهد انتشار کمترین بوی نامطبوع خواهیم بود.

وی ادامه داد: در دو سال آینده بیش از ۸۰ درصد زباله‌های شهر تهران در همین ایستگاه‌های میانی تفکیک خواهند شد و درصد قابل توجهی از زباله انتقالی برای دفن در آرادکوه کاهش پیدا خواهد کرد.

پیرهادی تاکید کرد: کارخانه‌های حوزه پسماند نیز تکمیل و بهره‌برداری از آنها در دستور کار قرار گرفته که از جمله آنها می‌توان به مجموعه بزرگی در تهران برای بازیافت خاک و نخاله اشاره کرد که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین کارخانه‌ای در حوزه تولید برق برنامه ریزی شده تا ظرف سه سال آینده به عنوان مجموعه‌ای بزرگ در این حوزه به افتتاح برسد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *