ضرورت رسوب‌زدایی ۵ سد تأمین کننده آب تهران/وجود سه گسل بسیار خطرناک در محدوده استان

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران از ضرورت رسوب زدایی از پنج سد تأمین کننده آب در استان تهران خبر داد.

به گزارش سادس، حامد یزدی مهر، در این باره اظهار کرد: عصر امروز پنج‌شنبه نشستی با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد که طی آن نکات و موارد بسیار مهمی در حوزه مدیریت بحران کشور مطرح شد.

وی ادامه داد: در این نشست به مواردی از جمله احداث سدهای زیرزمینی، توجه به هشدارها در خصوص میزان آب موجود در سدهای استان تهران، اهمیت پایبندی به نقشه آمایش، رسوب زدایی از سدها، جلوگیری از احداث ساختمان در محدوده گسل‌ها و مسیر سیلاب‌ها و توجه ویژه به آموزش در مدیریت مطلوب بحران‌ها اشاره شد.

به گفته وی، با توجه به کاهش حجم آب در سدها رسوب زدایی پنج سد تأمین کننده آب در استان تهران ضرورت دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران گفت: هم‌چنین در این نشست عنوان شد که باید به میزان مصرف آب توجه بیشتری داشت. علاوه بر آن با توجه به اینکه حجم زیادی از سدهای تأمین کننده آب در استان تهران کاهش و گل ولای و رسوبات گرفته است موضوع صرفه جویی در مصرف آب و ضرورت رسوب زدایی سدهای موجود بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

وی در ادامه نیز با اشاره به وجود گسل‌های خطرناک در محدوده استان تهران گفت: بر اساس اعلام رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر وجود سه گسل بسیار خطرناک در محدوده استان تهران، در این زمینه تاکید می‌شود که باید از احداث ساختمان در محدوده گسل‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *