لزوم تهیه بانک اطلاعات مراکز نگهداری و عرضه مواد شیمیایی خطرناک

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی مراکز نگهداری و عرضه مواد شیمیایی خطرناک در قالب سامانه اطلاعات جغرافیایی و پایش و ارزیابی مجدد این مراکز در سطح تهران تاکید کرد.

محمد حسن فصیح در گفت‌وگو با سادس، در این‌باره گفت:‌ با توجه به اهمیت موضوع مخاطرات نگهداری مواد شیمیایی خطرناک و در راستای توافق‌نامه میان سازمان پدافند غیرعامل کشور و شهرداری تهران در سال‌جاری که با هدف شناسایی مراکز نگهداری و عرضه مواد شیمیایی خطرناک به امضا رسید، جلسه ای با موضوع مصون‌سازی شیمیایی یک محدوده از سطح شهر تهران  با حضور نمایندگانی از شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان سازمان آتش‌نشانی و شرکت ساماندهی مشاغل گزارشی از اقداماتی که تاکنون در دستور کار داشته‌اند ارائه کردند و در پایان مقرر شد شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نسبت به ارائه گزارش و اطلاعات تکمیلی در خصوص ابعاد این مخاطره و اقدامات انجام شده اقدام کنند.

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: همچنین مقرر شد جلسه آتی با حضور نمایندگانی از اتحادیه فروشندگان و تهیه‌کنندگان مواد شیمیایی و وزارت صمت تشکیل شود.

فصیح همچنین گفت:‌ در این جلسه بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی مراکز نگهداری و عرضه مواد شیمیایی خطرناک در قالب سامانه اطلاعات جغرافیایی و پایش و ارزیابی مجدد این مراکز در سطح تهران تاکید شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *