غفوری: قرعه سختی داریم

غفوری: قرعه سختی داریم

سرپرست تیم ملی واترپلو ایران می گوید که ملی‌پوشان در اردوی یونان آمادگی خود را به خوبی نشان داده اند.

نادر غفوری – سرپرست تیم ملی واترپلو  ایران در گفت‌وگو با سادس، در خصوص شرایط تیم ملی واترپلو ایران قبل از اعزام به رقابت‌های آسیایی تایلند گفت: تیم ملی ایران برای آمادگی بیشتر رقابت‌های آسیایی در یونان اردو برگزار کرد که به نظر من اردوی خوبی بود. پس از این اردو بازیکنان به تهران بازگشتند و درحال تمرین هستند تا 14 آبان برای مسابقات آسیایی اعزام شویم.

او در خصوص قرعه واترپلو ایران در رقابت‌های آسیایی گفت: قرعه ایران در این مسابقات بسیار سخت است اما مطمئنم که از گروهمان بالا خواهیم آمد و جزو یکی از فینالیست‌های این مسابقات هستیم. 

سرپرست تیم ملی ایران در خصوص شرایط ملی‌پوشان در اردوی یونان گفت: در یونان یک تورنمنت با حضور چهار تیم برگزار شد که تیم‌های حاضر از دسته دوم لیگ یونان بودند و ایران در این مسابقات  مقام اول را کسب کرد. پس از آن ایران با تیم‌های باشگاهی درجه یک لیگ یونان بازی کرد و این بازی‌ها دوستانه بود بدون اینکه امتیازی ثبت شود. تیم ایران در یونان در همه بازی‌ها پیروز شد و آمادگی بالای خود را نشان داد.

او در باره برنامه بعدی تیم ملی ایران گفت: تا مسابقات آسیایی تمرین خواهیم کرد. قرار است دو روز زودتر به مسابقات اعزام شویم تا با شرایط آب و هوایی مطابقت پیدا کنیم. همچنین شاید با نظر سرمربی تیم، یک جلسه یا دو جلسه با تیم‌هایی که در گروه خودمان نیستند بازی کنیم.

سرپرست تیم ملی واترپلو ایران ادامه داد: حریف اصلی ما در بازی‌های آسیایی ژاپن، قزاقستان و چین است. معتقدم ایران از چین و قزاقستان بالاتر است و امیدوارم بهترین نمایش خود را داشته باشیم. باید بگویم که فدراسیون تمام همکاری را با تیم ملی داشته است. حتی فدراسیون می توانست تیم را به مسابقات تدارکاتی اعزام نکند اما فدراسیون و همه بازیکنان دست به دست هم داده تا ایران بتواند در مسابقات آینده  عملکرد خوبی داشته باشد.

به گزارش سادس، رقابت های واترپلو قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ به عنوان رقابت های انتخابی واترپلو قهرمانی جهان (فوکوکا_۲۰۲۳) به میزبانی تایلند با شرکت ۱۱ تیم از ۱۶ تا ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در شهر بانکوک برگزار می شود. تیم ملی واترپلوی ایران در گروه نخست این مسابقات با قزاقستان، تایلند، ازبکستان، اندونزی و کره جنوبی همگروه است. رقابتهای دور مقدماتی در پنج روز و در دو گروه برگزار خواهد شد. پس از آن بازی ها به صورت ۱ با ۴ و ۲ با ۳ بر اساس رده بندی دور مقدماتی گروه های A و B پیگیری خواهد شد تا در نهایت چهار تیم مرحله نیمه نهایی مشخص شوند. مردان واترپلوی ایران پیش از این در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ موفق به کسب مدال برنز شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *