وزیر صمت تلاش خود را برای اصلاح امور به کار گرفته است/ استیضاح به صلاح نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام اشکالاتی که در عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت وجود دارد از نظر بنده وی عملکردهای خوب نیز داشته است و استیضاح وزیر صمت اکنون مفید نیست و آنچه که مطالبه مجلس است را محقق نمی کند.

اقبال شاکری در گفت وگو با سادس، با اشاره به اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس، بیان کرد: مجلس در چندین حوزه و در خصوص چند کالا از وزارت صمت انتظاراتی دارد، این انتظارات در حد مطلوب عملیاتی نشده است، به خصوص در حوزه خودرو و چند محصول اساسی انتظارات مجلس برآورده نشده است اما از نظر بنده وزیر صنعت، معدن و تجارت تمام تلاش خود را به کار گرفته است و یکسری از شاخص ها را رشد داده است و اکنون مسلط بر امور وزارتخانه است.

مطالبات از وزارت صمت بالا است

وی در ادامه با بیان اینکه به طور کلی مطالبات از وزارت صمت بالاست،‌ اظهار کرد: با تمام اشکالاتی که در عملکرد وزیر وجود دارد از نظر بنده وی عملکردهای خوب نیز داشته است و استیضاح وزیر صمت اکنون مفید نیست. آن انتظاراتی که نمایندگان از نتیجه استیضاح دارند که یک گام مثبت در این حوزه برداشته شود، اینگونه نخواهد شد.

تغییر وزیر صمت در شرایط کنونی به صلاح مجلس و دولت نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اکنون وزیر بر امور وزارتخانه مسلط شده است، تا فرد جدیدی انتخاب شود و بخواهد امور وزارتخانه را به دست بگیرد فرصت زیادی از دست می رود. از سوی دیگر معلوم نیست وزیر جدید چقدر قوی تر از وزیر فعلی باشد. از سوی دیگر در شرایط حذف ارز ترجیحی و بی ثباتی بازار و مسائل داخلی و بین المللی از نظر بنده عوض کردن وزیر به صلاح دولت و مجلس نیست.

شاکری با بیان اینکه استفاده از ابزار استیضاح برای این است که وزارتخانه به جنب و جوش بیشتر و تحرک وادار شود،‌ تاکید کرد: از این منظر ثبت استیضاح خوب است اما از نظر بنده عوض کردن وزیر صمت در شرایط فعلی، آن خروجی مد نظر مجلس را حاصل نمی کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *