سرانه ورزشی هر دانش‌آموز در قم ۵۰ سانتی‌متر است

سادس/قم رمضان بیگی بیان کرد: با احتساب ۲۸۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی، سرانه ورزشی هر دانش‌آموز در قم ۵۰ سانتی‌متر است که باید در این زمینه به سرانه یک متر مربعی که در کشور هدف‌گذاری شده برسیم.

مجتبی رمضان بیگی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم در گفت و گو با سادس با اشاره به این که آموزش‌ و پرورش قم پیش از استان شدن تنها یک زمین چمن و دو سالن ورزشی داشت، اما در حال حاضر این تعداد ۵۰ برابر افزایش یافته‌، تصریح کرد: سالن‌ های ورزشی آموزش‌ و پرورش قم شامل فضاهایی از جمله استخر های سرپوشیده، زمین چمن، زمین ساحلی و کلاس‌ های درس تربیت‌بدنی است که در داخل مدارس و یا جوار مدرسه احداث شده‌ است.

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: خانه ژیمناستیک اختصاصی آموزش‌ و پرورش قم به نام شهید امجدی برای نخستین بار در شهر قم و در جوار دبیرستان امام صادق (ع) در حال تجهیز است که امیدواریم تا ۱۳ آبان ماه افتتاح شود.

رمضان بیگی بیان کرد: بعد از شیوع کرونا کرونا جدایی از این که دانش آموزان از فضای ورزشی دور بودند یکجا نشینی و استفاده مستمر از فضای مجازی عاملی برای تشدید و ترویج فقر حرکتی بوده بنابراین معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با رویکرد سلامت محوری و سوق دادن دانش آموزان به سمت فعالیت های بدنی برنامه های ویژه ای را پیش بینی کرده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر این که باید به موازات ساخت هر مدرسه، یک سالن ورزشی نیز باید ایجاد شود که این مساله در دستور کار وزارت آموزش‌ و پرورش به‌ عنوان متولی اصلی ساخت‌ و سازها قرار دارد، اظهار کرد: هر کجا مدرسه‌ ای ساخته می‌ شود و امکان ایجاد سالن ورزشی داشته باشد، از طریق خیران اقدام می‌ شود لذا کلاس درس تربیت‌بدنی به‌صورت استاندارد تاثیرگذار بوده و کمک به رشد و توسعه همه‌ جانبه دانش‌آموزان می‌نماید.

وی تصریح کرد: استان قم با وجود تمامی این ساخت‌ و ساز ها در حوزه تربیت‌ بدنی و ورزش، به دلیل مهاجر پذیر بودن و افزایش سالانه تراکم دانش‌آموزی، سرانه ورزشی کمی دارد.

رمضان بیگی بیان کرد: با احتساب ۲۸۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی، سرانه ورزشی هر دانش‌آموز در قم ۵۰ سانتی‌متر است که باید در این زمینه به سرانه یک متر مربعی که در کشور هدف‌ گذاری شده است، برسیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم متذکر شد: تقریبا در چند سال گذشته سالانه حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی قم اضافه می‌شود و به همین علت هر چه سالن ورزشی و مدرسه‌ ایجاد می‌ شود، به لحاظ سرانه مورد نیاز به حدنصاب استاندار ها نمی‌ رسد.

رمضان بیگی در پایان با تأکید بر این که نهضت همه‌ جانبه ای می‌ طلبد تا به همان اندازه که به ساخت کلاس‌ های درس اولویت دادیم به کلاس‌ های درس تربیت‌ بدنی نیز اولویت دهیم، ابراز کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد باشیم هر مدرسه‌ ای در کنار یا داخل خود یک فضای ورزشی مناسب برای درس تربیت‌ بدنی داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *