کودکان امروز پلی به سوی آینده صلح‌آمیز، پایدار و مرفه

سادس/خراسان رضوی تعطیلی مدارس به دلیل بیماری همه‌گیر باعث بدتر شدن سطح یادگیری کودکان در سراسر جهان شده است و در حال حاضر تعداد زیادی از دانش‌آموزان با مشکل خواندن مقابله می‌کنند.

به نقل از ویفروم، رهبران جهان، کارشناسان و فعالان آموزشی، در اجلاس تحول آموزش سازمان ملل‌متحد (TES) در هفته گذشته، بر ضرورت بازیابی از دست‌دادن‌های یادگیری پیش از همه‌گیری و کووید تاکید و توافق کردند که اطمینان حاصل شود کودکان در سراسر جهان از اجزای سازنده برای پیشرفت در مدرسه برخوردار هستند.

ما مطمئن هستیم که جوانان امروز با توجه به مهارت‌ها و فرصت‌ها، ما را به سوی آینده‌ای صلح‌آمیز، پایدار و مرفه هدایت خواهند کرد. امید است که با آموزش‌هایی برای داشتن زندگی شاد و سازنده، بهترین شروع را برای فرزندانمان رقم بزنیم تا مطمئن باشیم که کودکان فقط در مدرسه نیستند بلکه در حال یادگیری هستند.

متأسفانه، داده‌ها نشان می‌دهد که کودکان بسیار زیادی هنوز برای یادگیری اصول اولیه تلاش می‌کنند. بیش از نیمی از کودکان ۱۰ ساله در سراسر جهان حتی قبل از همه‌گیری، قادر به خواندن و درک یک جمله ساده نبودند و پس از تعطیلی مدارس، مسیرهای یادگیری جهانی بدتر شد زیرا تقریباً دو سوم همه کودکان در سراسر جهان نمی‌توانند با درک درست بخوانند. این مورد یک بحران یادگیری است که با کووید-۱۹ و شوک‌های فزاینده ناشی از درگیری و آب‌وهوا عمیق‌تر شده و اکنون رفاه آینده یک نسل و ملت‌ها در معرض تهدید قرار گرفته است.

با وجود تعداد زیادی از کودکانی که از مدرسه بازمانده‌اند، خبر خوب این است که از زمان شیوع بیماری همه‌گیر، کودکان بیشتری به مدرسه بازگشته‌اند. این فرصتی برای بازیابی مجدد است؛ یادگیری دانش‌آموزانی که به دلیل شکست سیستم‌های آموزشی قبل از کووید و تأثیر همه‌گیری مختل شده است باید با تسریع پیشرفت بازیابی شود. اگر این موضوع را درست درک نکنیم، یک کودک متوسط در یک کشور با درآمد کم یا متوسط ۱۰ درصد از درآمد سالانه متوسط خود را در زندگی کاری از دست می‌دهد.

ما می‌دانیم که چگونه با این موضوع مقابله کنیم و باید به کودکان اصول اولیه‌ای را آموزش بدهیم تا آن را توسعه دهند همچنین فرصت‌هایی را برای ادامه یادگیری برای آنها فراهم کنیم. کودکان به مهارت‌های یادگیری پایه‌ای نیاز دارند که شامل اجزای سازنده برای پیشرفت در مدرسه و در طول زندگی‌شان مانند سواد خواندن، حساب کردن و مهارت‌های اجتماعی و عاطفی است. این مهارت‌ها اگر در اوایل زندگی به خوبی آموزش داده شوند، کودکان را برای یادگیری آماده می‌کنند و شرایطی را برای سیستم‌های مدرسه ایجاد خواهد کرد تا مهارت‌های دیجیتال، تفکر علمی، خلاقیت و مهارت‌های ارتباطی را که برای پیشرفت در قرن حاضر ضروری هستند، ارائه دهند.

همان‌طور که جولیوس مادا بیو، رئیس‌جمهور سیرالئون، در مورد بحران یادگیری گفت: «همه ما آینده‌ نویدبخش را مدیون فرزندانمان هستیم که در آن، به عنوان شهروندان سازنده، به ساختن عادلانه، فراگیر، برابر و صلح‌آمیز ادامه دهند.»

نمونه‌های عملی از آنچه برای کمک به کشورها برای بازیابی این ضررها و تسریع یادگیری در مقیاس بزرگ مؤثر است شامل باز نگه داشتن مدارس و افزایش زمان آموزشی، تطبیق صحیح آموزش با سطوح یادگیری دانش‌آموزان، تمرکز شدید بر پایه‌های سواد، حمایت اجتماعی وعاطفی، حمایت از معلمان و دادن ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت یک کلاس درس و دانش‌آموزان با سطح یادگیری متنوع است.

در نهایت، موفقیت تحصیلی به تعامل با کیفیت بالا بین معلمان و دانش‌آموزان بستگی دارد و اگر می‌خواهیم موفق شویم، بهبودی از بحران یادگیری باید یک اولویت سیاسی باشد.

کودکان در همه جا نیاز به سیستم آموزشی قوی دارند که در آن همه ما بتوانیم مطمئن باشیم که در حال یادگیری اصول اولیه حتی در مواجهه با شوک‌هایی مانند کووید-۱۹، تغییرات آب‌وهوا و درگیری هستند.

اگر کودکان، مهارت‌های یادگیری پایه‌ای مناسب را به دست نیاورند، شانس آنها برای دستیابی به موفقیت و رفاه کلی از همان ابتدا کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *