خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۷ مهر

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کار/ اعلام وصول استیضاح وزیر صمت/ افزایش سقف حقوق اعضای هیئت علمی و قضات و… از جمله موضوعات خبری امروز (چهارشنبه) بیست و هفتم مهرماه ۱۴۰۱ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش سادس، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی صلاحیت صولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

در این جلسه جمعی از اعضای کابینه دولت سیزدهم  در صحن مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و سید صولت مرتضوی در توضیح حضور نیافتن رییس جمهور در این جلسه گفت: همانطور که مستحضرید در چنین ساعتی هیات وزیران و دولت جلسه برگزار می‌کنند و مسائلی امروز در دستور کار دولت بود که حضور رییس جمهور در آن جلسه بسیار ضرورت داشت.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۷ مهر

در جریان جلسه علنی و بعد از صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف و دفاعیات وزیر پیشنهادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۷۶ رای موافق، ۶۴ رای مخالف ، ۱۳ رای ممتنع و ۵ رای باطله از مجموع ۲۵۸ آرای ماخوذه به صولت مرتضوی گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتماد کردند.

به گزارش سادس، محمدباقر قالیباف هم پس از رای اعتماد نمایندگان به صولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به مرتضوی گفت: توقع مجلس شورای اسلامی از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سابقه اجرایی که ایشان دارد این است که گام‌های خوبی در این وزارتخانه برای قشر محروم و مناطق محروم برداشته شود.

گزارش کامل سادس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کار را می توانید اینجا بخوانید.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۷ مهر

در ادامه جلسه علنی امروز، لایحه دو فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری در دستور کار نمایندگان قرار گرفت. از همان ابتدای بررسی ماده واحده با ۱۰ ردیف آن نمایندگان شروع به بیان پیشنهاداتی کردند که در نهایت هم یک پیشنهاد رای آورد ولی فرصت بررسی برای اتمام رسیدگی به کل ردیف‌های این لایحه فراهم نشد.

نمایندگان در حالی وارد بررسی جزییات لایحه مربوط به افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان شدند که اختلاف نظر بین روسای کمیسیون‌های اجتماعی و برنامه و بودجه برای دقایقی صحن مجلس شورای اسلامی را متشنج کرد.

در نهایت نمایندگان با پیشنهادی مبنی بر مستثنی شدن حقوق قضات و اعضای هیئت علمی از سقف مقرر در تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ از افزایش حقوق قید شده در این لایحه موافقت کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

انتقاد نیک‌بین از کمبود شربت سرماخوردگی در داروخانه‌های کشور

نماینده اردبیل: قصد جسارت به ساحت علی دایی را نداشتم/ افراد صاحب جایگاه باید به آرامش جامعه کمک کنند

نوش آبادی: دشمن به دنبال قرار دادن مردم در مقابل یکدیگر است

درخواست میرتاج الدینی از چهره‌های مشهور برای خاموش کردن آتش اغتشاشات

عنابستانی: اعتراض جوانان بر روی چشم ما جای دارد

علیزاده: نیروهای امنیتی درباره بیکار شدن معلمان نهضت سوادآموزی ورود کند

دنیامالی: نظام گفتمانی و مردم سالاری دینی سرلوحه امور کشور است

متفکر آزاد: جوانان را به خوبی می فهمیم و نقد آنها را می‌پذیریم

انتقاد نماینده شیراز از سازمان بورس

محسنی بندپی: ارز ترجیحی حذف شد اما هیچ یک از کالاها با نرخ شهریور ۱۴۰۰ ارائه نشد

انتقاد نماینده ارومیه از وضعیت نان در آذربایجان غربی

تاکید نماینده گناباد بر اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه درباره اشتغال

انتقاد نماینده ارومیه از مسئولانی که با حفظ سمت کار می‌کنند

***

علی کریمی فیروزجائی، عضور هیات رئیسه مجلس بیانیه تقدیر بیش از ۱۵۰ نماینده مجلس  از خدمات تلاشگران راهداری و بخش حمل و نقل جاده ای در ایام اربعین را قرائت کرد.

همچنین علی نیکزاد نایب رییس مجلس تقاضای تعدادی از نمایندگان برای استیضاح رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را  قرائت کرد و با اعلام پایان جلسه علنی امروز گفت که جلسه علنی بعدی مجلس یکشنبه (۸ آبان) خواهد بود. بر این اساس مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *