بررسی انتخاب بچیروویچ به عنوان مدیر تیم‌های ملی بسکتبال

بررسی انتخاب بچیروویچ به عنوان مدیر تیم‌های ملی بسکتبال

کارشناس بسکتبال ایران گفت: اینکه بچیروویچ نتایج خوبی با بسکتبال ما گرفت قابل انکار نیست، اما او مدت‌ها قبل در ایران بود و نمی‌توان از رزومه مدیریتی او خیلی دفاع کرد.

علی توفیق در گفت‌وگو با سادس، درباره انتخاب مهمد بچیروویچ به عنوان مدیر تیم‌های ملی از طرف فدراسیون بسکتبال، توضیح داد: به هر حال مهمد بچیروویچ سال‌ها قبل در ایران بود و در سطح باشگاهی و ملی در ایران کار کرد. در زمینه کار مربیگری در زمان خودشان موفق عمل کرده و توانستند تیم را راهی جام جهانی کنند. با این حال زمان زیادی از آن موقع می‌گذرد و ستاره‌هایی که در اختیار ایشان بودند از دایره بسکتبال خداحافظی کرده‌اند. با این توضیحات می‌توان به کار مربیگری او نمره قبولی داد.

توفیق ادامه داد: اما درباره اینکه ایشان بخواهند بر تمام تیم‌های ملی مدیریت کنند نظری ندارم، چون درباره سابقه ایشان در این حوزه شناختی ندارم. به هر دلیلی فدراسیون بسکتبال این انتخاب را انجام داده و باید دید چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود، اما تا به حال همیشه کسانی که در این بخش فعالیت کرده‌اند از قهرمانان و پیشکسوتان بسکتبال ایران بوده‌اند، چرا که به بسکتبال ایران آشنایی دارند.

او در پاسخ به این سوال که آیا خارجی بودن مدیر تیم ملی و ایرانی بودن سرمربی تضادی را در کارها ایجاد نمی‌کند؟ توضیح داد: باید ببینیم فدراسیون بسکتبال تعریفش از سمت مدیریت تیم‌های ملی توسط بچیروویچ چیست تا ببینیم آیا تضادی بین سرمربی‌های تیم ‌های ملی از جمله بزرگسالان و پایه به وجود خواهد آمد یا خیر. شخصا برای نظر دادن باید این تعریف را بدانم تا آن موقع درباره مثبت یا منفی بودن این انتخاب نظر بدهم. در کل با تجربه و سابقه‌ای که از حضور قهرمانان ملی ایران و پیشکسوتان در این جایگاه داشته‌ایم، فرد انتخاب شده باید اشراف کامل به امور اداری داشته باشد تا مدیریت کند.

کارشناس بسکتبال ایران ادامه داد: حال اگر بچیروویچ در کار فنی دخالت می‌کند شاید تعریف بهتر این باشد که با عنوان مدیر فنی یا سمت های دیگر کار کند. اگر هم تسلط در کار اداری و هماهنگی دارد، دبیر فدراسیون در این زمینه هست که مسئولیت کامل اجرایی فدراسیون را بر عهده دارد. بخاطر این صحبت‌ها است که من با تمام احترام به ایشان، درباره مدیریت وی نظر خاصی ندارم.

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان، درباره میزان رضایت خود از عملکرد این تیم تا پایان هفته پنجم لیگ برتر گفت: در مجموع از عملکردم راضی نبودم و بازیکنان ما زحمت زیادی کشیده‌اند. بیماری‌ها و خستگی سفرها باعث شد که ما در بعضی از مواقع بازیکن‌ها را به صورت 6 دانگ در اختیار نداشته باشیم اما امیدوارم در این وقفه‌ای که هست به هماهنگی کامل برسیم چون به تک تک بازیکنان تیم اعتقاد کامل داریم و امیدوارم نتایج ضعیف قبل را جبران کنیم.

او درباره هدفگذاری باشگاه نفت آبادان نیز گفت: اگر واقع بین باشیم همه تیم‌ها با توجه به اینکه 4 تیم ریزش کرده‌اند، نسبت به فصل قبل بازیکنان بهتری جذب کرده‌اند چون تیم‌هایی مثل شیمیدر قم و نظم آوران سیرجان از تیم‌های خوب لیگ بودند که بازیکنان سطح بالایی در اختیار داشتند. با هر شکل و دلیلی سطح فنی تیم‌ها بالاتر رفته و ما هم برای اینکه از کورس قهرمانی عقب نمانیم، باید در کورس جذب بازیکنان خارجی و بازیکن سطح بالای ایرانی هم قرار داشته باشیم.

توفیق گفت: خیلی از تیم‌ها بازیکنان خارجی را از همین ابتدای فصل به خدمت گرفته‌اند و ما برای اینکه مقابل چنین تیم‌هایی خوب ظاهر شویم، باید با جوانان و بازیکنان مستعدی که در اختیار داریم بیشتر تمرین کنیم تا عملکرد خوبی را مقابل آن‌ها به نمایش بگذاریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا نفت برخلاف فصول گذشته بازیکن خارجی جذب می‌کند؟ توضیح داد: فعلا تا الان به ما جواب قطعی درباره جذب یا عدم جذب بازیکن خارجی نداده‌اند، اما با این حال برنامه ما روی داشته‌ها است و سعی می‌کنیم با جوانانی که داریم بیشتر کار کرده و آماده‌تر از قبل شویم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *