شنیدن دغدغه‌های نمایندگان توسط وزیر جدید پیشنهادی کار در کمیسیون اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر جدید پیشنهادی کار در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت: مرتضوی با حضور در جلسه کمیسیون از دغدغه‌های نمایندگان درباره این وزارتخانه آگاه شد.

سیدکریم حسینی در گفت و گو با سادس، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه امروز دو موضوع داشت، گفت: موضوع نخست، اولین جلسه وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی با کمیسیون اجتماعی بود که در جلسه حضور یافت و نقطه نظرات نمایندگان را شنید.

وی افزود: همچنین وزیر پیشنهادی کار دغدغه های نمایندگان عضو کمیسیون در خصوص نحوه ارتباط و همکاری وزیر با کمیسیون تخصصی این وزارتخانه که کمیسیون اجتماعی است را شنید و در خصوص اهمیت وزارت کار و گستردگی و زیرمجموعه های آن صحبت شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجموع اعضای کمیسیون، آقای سید صولت مرتضوی را با توجه به سوابق و تجاربی که دارد شخصیت مناسب و ممتازی برای این وزارتخانه می دانستند و در ادامه قرار شد فردا (دوشنبه) جلسه دیگری برای ارائه برنامه ها و پاسخگویی وی به نمایندگان برگزار شود.

حسینی موضوع مطرح دیگر در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی را بحث «حق مناطق جنگی» بیان کرد و گفت: اخیرا با حکم دیوان عدالت اداری این حق باطل شده بود و استفساریه آن امروز دوباره در کمیسیون مطرح شد که اعضای کمیسیون به اتفاق آرا این استفساریه را پاسخ دادند؛ چراکه کلیات آن در صحن علنی مجلس تصویب شده و مقرر شد که در اولین جلسه در این هفته طرح شده و برای تایید به شورای نگهبان برود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع بندی جلسه امروز کمیسیون اجتماعی گفت: بر این اساس مقرر شد افرادی که از ابتدای جنگ در مناطق جنگی شاغل بوده اند و همچنین کسانی که در حال حاضر در این مناطق مشغول به کار هستند، حق مناطق جنگی را تا سقف ۲۵ درصد حقوق دریافت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *