آمادگی مجلس برای ارتقای جایگاه معلمان

سادس/فارس نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش مجلس بامدیران و روسای آموزش وپرورش فارس بر آمادگی مجلس برای ارتقای جایگاه معلمان تاکبد کردند.

نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر ومدیرکل و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش فارس در شیراز و به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های سراسر استان پنجشنبه ۲۱ مهر برگزار شد.

به نقل از آموزش و پرورش فارس، علیرضا پاکفطرت، نماینده شیراز و زرقان در مجلس در این نشست بیان کرد: وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای آن است.

او افزود: از همه بسیجیان، فرهنگیان نیروهای نظامی و انتظامی که در حوادث اخیر در برقراری آرامش و ایجاد امنیت در سطح استان تلاش کردند صمیمانه تشکر می‌کنم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر چند بیان مشکلات و موانع تعلیم و تربیت امری مرسوم است اما فرهنگیان باید برای ارتقای جایگاه خود تلاش کنند و راهکار ارائه دهند.

پاکفطرت ادامه داد: معلمان از جایگاه رفیعی برخوردار هستند لذا امروز معلم نقش هدایت دانش آموزان را برعهده دارد.

او خاطرنشان کرد: برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی دولت باید لوایح مربوطه را تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد تا مجلس در این زمینه اقدام کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس اظهار کرد: احداث فضاهای آموزشی با همکاری سایر نهادها امکان پذیر است و چندان دشوار نخواهد بود لذا آموزش و پرورش باید تمرکزش را روی تامین نیروی انسانی بگذارد.

پاکفطرت، بر انجام کار تربیتی از سوی همه معلمان تاکید و عنوان کرد: همه معلمان باید به نوعی مربی پرورشی باشند و به کار تربیتی مبادرت ورزند.

او اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا در راستای ارتقای جایگاه معلمان هر گونه همکاری با آموزش و پرورش داشته باشد.

نماینده دیگر مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا مشکلات آموزشی روستاهای پیرامون شهر شیراز حل و فصل شود.

جعفر قادری افزود: در بسیاری از موارد می‌شود از فضای مجازی بهره مند شد و نیازی به نیروی انسانی در حوزه‌های ستادی نباشد.

قادری نیز از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات آموزش و پرورش و همکاری با این نهاد خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *