انتقاد عضو کمیسیون صنایع از عملکرد وزیر صمت در رابطه با تولید خودروهای داخلی

نماینده مردم دماوند از عملکرد دوگانه وزیر صمت در خصوص تولیدات و صنایع خوشنام داخلی انتقاد کرد و گفت: ایشان از یک طرف تا روز آخر از تولید خودروی بی کیفیت و گران داخلی حمایت کرد و مخالف واردات خودرو بود و حال در اقدامی عجیب به بهانه تنظیم بازار درصدد نابودی تولیدات و صنایع داخلی که دارای کیفیت بالا و مورد تائید سازمان ملی استاندارد است، برآمده اند.

به گزارش سادس، سید احمد رسولی نژاد در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مجاهدت ها و تلاش های نیروی انتظامی، بسیجیان و سربازان گمنام امام زمان (عج) در فتنه اخیر، تذکری به مسئولان قوه قضائیه داد و گفت: اگر با عوامل اصلی فتنه ۸۸ برخورد قاطع می شد، امروز مسببین وضع موجود یعنی کسانی که در ۴۳ سال پس از انقلاب ۳۴ سال زمام امور را در دست داشتند و مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی موجود نتیجه حضور این جریان نفوذی، غربگرا و غرب زده، لیبرالی و صاحبان ثروت های چند صدهزار میلیاردی است، این گونه وقیحانه و بی شرمانه با معاندین خارج از کشور و استکبار جهانی همصدا نمی شدند.

وی در ادامه عنوان کرد: برخی از این افراد از محل ویلاهای مجلل و گرانقیمتشان در شهرستان دماوند با شبکه های ضد انقلاب و ضد ایرانی خارج از کشور مصاحبه کرده و مردم را به شورش و آشوب و تخریب اموال عمومی ترغیب کرده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به رئیس جمهور مطرح کرد: وزارت صمت برخلاف تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری و جنابعالی، طی مکاتبه ای که سند آن موجود است، به تغییر گروه کالایی منسوج نبافته از گروه کالایی ۲۷ که مشمول ثبت سفارش هستند به گروه ۲۶ که ثبت سفارش آنها آزاد است، اقدام کرده و در عمل به سمت صدور مجوز واردات منسوجات بی بافت حرکت کرده است که سبب تعطیلی حداقل ۴۰ واحد تولیدی و بیکاری چندهزار کارگر می شود؛ این اقدام وزارت صمت برخلاف مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور و ستاد اقتصاد مقاومتی است.

رسولی نژاد در ادامه از رئیس جمهور خواست تا در اسرع وقت دستور دهد گمرک مانع ترخیص کالای مذکور شود و یادآور شد: در این خصوص دستگاه های نظارتی، پیگیری های جدی و مکاتباتی را برای معاون اول و رئیس دفتر شما ارسال کرده اند که متاسفانه وزیر و معاون صنایع عمومی وی کوچکترین توجهی نکرده اند. این معاون سابقه حضور حتی یک روز را در صنعت کشور را نداشت و مشکلات بسیاری را طی یک سال اخیر برای واحدهای تولیدی و صنعتی کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: جای تعجب است از عملکرد دوگانه وزیر صمت؛ از یک طرف تا روز آخر از تولید خودروی بی کیفیت و گران داخلی حمایت کرد و مخالف واردات خودرو بود تا اینکه مقام معظم رهبری به این موضوع ورود کردند و از کیفیت ساخت و قیمت خودروی داخلی علیرغم بیش از ۴۰سال فرصت گلایه فرمودند و حال در اقدامی عجیب به بهانه تنظیم بازار درصدد نابودی تولیدات و صنایع خوشنام داخلی که دارای کیفیت بالا و مورد تائید سازمان ملی استاندارد، دستگاه ها و نهادهای نظارتی می باشد، است.

رسولی نژاد  در خصوص اظهارات، مواضع و اقدامات یک سال گذشته وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مناسبت هایی که مشخص نیست چه ارتباطی به مسئولیت او دارد و از جمله در فتنه اخیر، تذکر داد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه اش مطرح کرد: همانطور که همکاران و مردم ایران استحضار دارند، در مردادماه سال جاری به دنبال وقوع چندین سیلاب سنگین و بارش تگرگ در شهرها و روستاهای شهرستان های دماوند و فیروزکوه به ویژه در روستای مرزداران، ۱۵ نفر از هموطنان جان باختند و بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

وی ضمن تشکر از حضور به موقع رئیس جمهور و معاون اول وی و سایر مقامات مسئول کشوری و استانی گفت: علیرغم اقدامات بسیار خوب امداد و نجات و در ادامه آن پاکسازی جاده ها و معابر و منازل، متاسفانه در سایر بخش ها از جمله پاکسازی باغات، اسکان آسیب دیدگان، بازسازی اماکن عمومی و خصوصی و… اقدامات به کندی پیش می رود. استاندار و سایر مدیران استانی، فرمانداران و مدیران شهرستانی تمام سعی و تلاش خود را کردند، لیکن اعتبارات استانی بسیار پائین است و با توجه به فرارسیدن فصل سرما، نیاز به اعتبارات ملی و در بالاترین سطح ممکن و در اسرع وقت دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *