نوروزی: مدیریت محیط زیست فشل است

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت محیط زیست فشل است و به سمت قهقرا می رود، گفت: محیط زیست و اکوسیستم منطقه در حال از بین رفتن است.

به گزارش سادس، رحمت الله نوروزی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری به رئیس جمهوری گفت: مدیریت محیط زیست فشل است و به سمت قهقرا می رود.

وی با بیان اینکه جنگل‌های هیرکانی و سرخدان در محدوده جغرافیایی علی آباد کتول به دلیل احداث چاه در حال از بین رفتن است، گفت: حفظ جنگل‌ها برای ما در اولویت است؛ چشمه های آب شور و شیرین، آبهای جاری را متعادل می کند اما متاسفانه از سوی دولت برای حفظ آنها هیچ اقدامی صورت نگرفته است لذا باید وزرای نیرو، کشور و کشاورزی و سازمان منابع طبیعی برای حل این مشکل وارد شوند.

این عضو کمیسیون کشاورزی در تذکری دیگر به وزیر کشاورزی با طرح این سوال که چرا سکوت کردید، گفت: جنگل های هیرکانی و سرخدان فسیل های زنده جهان هستند که امروز به دلیل حفر چاه در حال از بین رفتن هستند. چهار سال گذشته در زمان ریاست آقای رییسی در قوه قضاییه با برداشت آب از این منطقه مخالفت شد و ایشان اعلام کردند برای همیشه برنامه انتقال آب از این منطقه منتفی شده است اما متاسفانه هم اکنون برخی در حال احداث چاه هستند که باید هر چه سریعتر جلوی این کار گرفته شود.

وی افزود: محیط زیست و اکوسیستم منطقه در حال از بین رفتن است. رئیس جمهور باید صلابت و انقلابی گری دولت را نشان داده و یک بار برای همیشه این موضوع را حل و فصل کند.

نوروزی در تذکر دیگری بیان کرد: اکنون بحث متناسب سازی حقوق کارکنان دولت نیست بلکه بحث ترمیم آن است؛ تورم ۶۰ درصد زیاد شده اما حقوق ها تنها ۱۰ درصد رشد داشته است. فرمانداران، کارکنان فرمانداری‌ها، ادارات دولتی، نیروهای نظامی و امنیتی و کارکندان قوه قضائیه و بازنشستگان با مشکلات زیادی روبرو هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *