چالش بزرگ رکابزنان ایرانی برای رسیدن به جایزه تور ایران – آذربایجان

چالش بزرگ رکابزنان ایرانی برای رسیدن به جایزه تور ایران - آذربایجان

سیستم جدید اتحادیه جهانی دوچرخه سواری برای پرداخت جوایز تور، رکابزنان ایرانی را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش سادس، سی و پنجمین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان با قهرمان رکابزن بلژیکی به پایان رسید. این تور در پنج مرحله برگزار شد و تیم بلژیک در بخش تیمی قهرمان شد. سعید صفرزاده رکابزن ایران نیز پیراهن کوهستان تور را به دست آورد. 

 این تور بیش از ۲۲ هزار یورو جایزه داشت که البته هنوز این جایزه به دست نفرات برتر نرسیده است و پس از تسویه حساب نیز به نظر می رسد رکابزنان ایران برای دریافت این جایزه با مشکل مواجه خواهند شد.

رسول هاشم کندی سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در گفت و گو با سادس در باره ی قانون جدید اتحادیه جهانی برای پرداخت جوایز تورها گفت: سیستم پرداخت جوایز تغییر کرده است و باید پول را به حساب اتحادیه جهانی دوچرخه سواری واریز کنیم و اتحادیه جهاین پس از مشخص شدن جواب تست های دوپینگ، جوایز را به حساب فدراسیون های کشورهای مربوطه واریز می کند و فدراسیون ها نیز به تیم های شرکت کننده پرداخت می کنند.

هاشم کندی در پاسخ به این پرسش که با توجه مسئله تحریم که امکان انتقال پول وجود ندارد، چگونه قرار است این جایزه به دست تیم های ایرانی برسد؟ گفت: اولین سال است که اتحادیه جهانی این سیستم پرداخت جوایز را اجباری کرده است و ما هم طبق آن عمل می کنیم و بعد وارد مذاکره شویم و ببینیم چه کار می توانیم کنیم. اما طبق قانون اتحادیه جهانی نمی توانستیم به صورت نقدی تسویه حساب کنیم.

او در مورد نحوه برگزاری تور ایران – آذربایجان گفت: در آخرین جلسه ای که بعد از برگزاری تور با نماینده اتحادیه جهانی داشتیم، بسیار تبریک گفت و معتقد بود که ایران در برگزاری تور  پیشرفت زیادی داشته است. خود تیم ها نیز غافلگیر شده بودند و می گفتند انتظار چنین میزبانی نداشتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *