انتقاد نیک بین از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی در چند ماه اخیر رو به سقوط مدیریت شده و گویی وزیر کشاورزی درکی از وضعیت کشاورزان ندارد.

به گزارش سادس، جواد نیک بین در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: گویا وزیر کشاورزی در ایران زندگی نمی‌کند یا اصلا با کشاورزان سر و کاری ندارد. در شرایطی که کشاورزان تابستان سختی را پشت سر گذاشته و با بی آبی و بی برقی محصولات آنها ذایل شده است متاسفانه کود باغ‌های کشاورزی که در فصل‌های قبل قیمت عمومی پیدا کرده بود مجددا در مهر ماه بیش از ۵۰ درصد گران شده است. این چه نوع مدیریتی است؟ امروز وزارت جهاد کشاورزی مجاهدانه جهاد می‌کند علیه کشاورزان. این روزها کشاورزان را له کرده‌ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: بیشترین میزان اشتغال زایی در کشور به حوزه کشاورزی و دامداری باز می‌گردد. متاسفانه در چند ماه اخیر وزارت جهاد کشاورزی رو به سقوط مدیریت شده است. قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی نیز وضعیت مناسبی ندارد. قیمت اضافه شده برای خرید تضمینی کشمش بسیار پایین است. اگر نمی‌توانید کاری برای کشاورزان کنید حداقل حرف نزنید. وضعیت خرید محصولات کشاورزی افتضاح است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قیمت نهاده‌های کشاورزی و دامی چندصد برابر شده است وزیر باید محکم بایستد و از محصولات کشاورزی دفاع کند. در حوزه گوشت قرمز نیز دولت سیاست غلطی را پیش گرفته است و اگر این رویه ادامه داشته باشد در چند ماه آینده قیمت گوشت قرمز به بیش از چند صد هزار تومان در بازار می‌رسد.

وی در ادامه به نبود آموکسی سیلین خردسالان در داروخانه‌های استان خراسان رضوی اشاره کرد و خواستار تامین آن شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *