عزیزی: شرکت توسعه بجای درآمدمحور، قهرمان محور باشد/ دنبال میزبانی دیویس کاپ هستیم

عزیزی: شرکت توسعه بجای درآمدمحور، قهرمان محور باشد/ دنبال میزبانی دیویس کاپ هستیم

رییس فدراسیون تنیس گفت: شرکت توسعه و تجهیز باید به این نتیجه برسد که به جای درآمد محور بودن، قهرمان محور باشد چرا که فدراسیون‌ها نیاز به سخت افزار دارند.

به گزارش سادس، نشست خبری داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس در محل این فدراسیون برگزار شد. عزیزی در ابتدای نشست بیان کرد: فدراسیون تنیس در نیم سال اول ۱۴۰۱ تلاش کرد که رویدادها را هر چه بهتر برگزار کند. تمام تلاشمان را می‌کنیم که مسابقات فیوچرز که یک دهه است برگزار نشده را مجددا راه اندازی کنیم و مذاکراتی با منطقه آزاد کیش و فدراسیون جهانی داریم تا میزبانی را بگیریم. 

او در مورد پابرجا بودن مشکل زمین نداشتن تنیس ایران گفت: در دوسال گذشته این فدراسیون از کمترین امکانات سخت افزاری بهره مند بود. قبلا زمین های استقلال و شیرودی را داشتیم اما الان فاقد هر گونه زمین هستیم و امکانات سخت افزاری نداریم. به نظر می رسد شرکت توسعه و تجهیز هم به این نتیجه رسیده که امکانات باید در اختیار فدراسیونها باشد و از درآمد محوری به قهرمان محوری برسند چون فدراسیونها امکانات می خواهند. دو سال نشان دادیم بدون زمین هم کارمان را انجام می‌دهیم. ما در دیویس کاپ با کشورهایی رقابت کردیم که امکانات خوبی دارند. ما حتی برای مسابقات رده‌های سنی هم زمین کرایه می‌کنیم. البته با دستور خوبی که وزیر دادند، در آینده اتفاقات خوبی می افتد. 

عزیزی در پاسخ به این پرسش که هزینه برگزاری فیوچرز در ایران چگونه تامین می شود؟ تاکید کرد: برگزاری سه هفته فیوچرز بالغ بر ۲ میلیارد تومان هزینه دارد. مذاکراتی با منطقه آزاد  کیش و اسپانسر داشتیم و اسپانسر هزینه‌ها را پذیرفت و هفته آینده جلسه نهایی را با اسپانسر داریم. اگر میزبانی را بگیریم حدود سه هفته مسابقات در دی ماه خواهیم داشت. 

رییس فدراسیون تنیس در پاسخ به این پرسش که با برگزاری مسابقات برای رده های سنی، کمبود بازیکنان در تیم بزرگسالان جبران خواهد شد؟ تاکید کرد: تیم زنان بزرگسال که به مسابقات دیویس کاپ  مالزی رفت، به جز یک نفر بقیه زیر ۱۶ سال بودند. خانم یزدانی در یکی، دو سال گذشته اوج گرفت در حالی که ۱۴ ساله است و فکر می‌کنم آینده خوبی  در انتظار تنیس است. تنها مشکل ما این است بازیکنان از رده جوانان خارج می شوند باید در مسابقات فیوچرز شرکت کنند که با توجه به هزینه ها، اعزام سخت شده است از این رو در رنکینگ جهانی هم به مشکل بر می‌خورند. 

او در پاسخ به اینکه چه راه حلی برای بر طرف کردن این مشکل دارید؟ گفت: یکی از راه حل ها آوردن فیوچرز به ایران است و دیگری اینکه مسابقات رده جوانان را بیشتر کنیم تا مشکلی که خانواده ها برای اعزام فرزندانشان دارند را تا حدودی حل کنیم. 

عزیزی در مورد مشکل مشکات الزهرا صفی در ایران برای تحصیلات و همکاری نکردن آموزش و پرورش گفت: در آخرین مذاکره ای که با معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش داشتم چون مشکات در مقطع دیپلم بود و امتحانات نهایی داشت، اینکه امتحان ندهد سخت بود. به نظرم آموزش و پرورش همکاری خوبی کرد. مشکات از رده جوانان خارج شد و به بزرگسالان راه یافت. فکر می کنم آینده درخشانی دارد و فدراسیون هر مسابقه ای بخواهد برود کمک می کند و اعلام آمادگی کرده ایم. 

عزیزی در پاسخ به این پرسش که با کمک وزیر کدام زمین ها قرار است در  اختیار فدراسیون قرار بگیرد؟ تصریح کرد: این مسئله را از خود وزیر سوال کنید بهتر است. تمام تلاشمان را می‌کنیم میزبانی دیویس کاپ سال آینده را بگیریم و نیاز به یک مجموعه کامل داریم. باید سخت افزار خوبی در اختیارمان باشد. اکنون شش زمین VIP با دستور وزیر در اختیار ما قرار گرفته که تشکر می‌کنم و لیگ در آن برگزار شد. شور و هیجان برگشته در حالی که این زمین ها مرده بود. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *