تقی‌پور: مردم باید نتیجه تخصیص اعتبارات برای دولت الکترونیک را در دریافت خدمات احساس کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی ۲۷۵ درصد اعتبارات مربوط به تحقق دولت الکترونیک را افزایش داده و مردم باید نتیجه تخصیص اعتبارات را در خدماتی که از دولت دریافت می‌کنند احساس کنند.

به گزارش سادس، رضا تقی‌پور در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات الکترونیکی بیان کرد: ۷۵۳ دستگاه اجرایی که قرار بود به پنجره واحد ملحق شود هنوز ۱۲۴ دستگاه وارد پنجره نشده‌اند. طبق قانون این نظارت و ارزیابی باید ادامه داشته باشد. هنوز ۸۹ درصد از ۱۵۳ دستگاه در وضعیت عدم اتصال هستند. گزارش‌هایی به صورت شفاف باید ارائه شود تا علت عقب‌ ماندگی این دستگاه‌ها روشن گردد. در بودجه سال ۱۴۰۰ ما جهشی در تخصیص اعتبارات برای تحقق دولت الکترونیک داشته و ۲۷۵ درصد اعتبارات برای این کار افزایش یافت. مردم باید این اعتباراتی را که برای تحقق دولت الکترونیک اختصاص یافته در خدماتی که دریافت می‌کنند احساس کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی کار خود را در تخصیص بودجه انجام داده است. خیلی از دستگاه‌ها که باید مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی را تشکیل می‌دادند هنوز کاری نکردند. ما نیاز به یک رویکرد تحولی در این حوزه داریم. ما نیاز به مدیران تحول‌گرا داریم. سازمان برنامه و بودجه باید تخصیص اعتبارات را منوط به پیشرفت کار در حوزه دولت الکترونیک کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *