کریمی: درگاه ملی داده‌ها باید شکل بگیرد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: براساس برنامه ششم توسعه دولت‌ها مکلف هستند تا حداقل چهار خدمات اصلی آموزش، سلامت، کشاورزی و بانکی را در بستر الکترونیکی ارائه کنند.

به گزارش سادس، علی‌اکبر کریمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات الکترونیک بیان کرد: با توجه به اسناد بالادستی ناظر بر حکمرانی داده‌ها در کشور علاوه بر سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه در خود برنامه ششم نیز احکامی در خصوص توجه به توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستاهای بالای ۲۰ هزار نفر در کشور آمده است. ارائه چهار خدمت اصلی در بستر الکترونیکی در حوزه سلامت، آموزش و کشاورزی و بانکی در ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار تاکید شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: تحول نظام آمارگیری و ایجاد شبکه ملی آمار ایران از اهداف دولت هوشمند است. امروز سرشماری‌های عمومی کارایی خود را از دست داده و در سازمان ثبت احوال مانیتوری وجود دارد که در کسری از ثانیه آخرین وضعیت زاد و ولد جمعیت را نشان می‌دهد. لزوم تمرکز بر توسعه دولت الکترونیکی و حفظ یکپارچگی شبکه ملی حائز اهمیت است. متاسفانه امروز هر دستگاهی برای خود یک پایگاه داده و سامانه تشکیل داده و مردم باید در این سامانه‌ها رفت و آمد کنند. باید درگاه ملی اطلاعات شکل بگیرد و تمرکز بر یکپارچه‌ سازی داده‌ها مدنظر باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *