اسپانیا قهرمان بسکتبال اروپا شد

اسپانیا قهرمان بسکتبال اروپا شد

تیم ملی بسکتبال اسپانیا قهرمان رقابت‌های یوروبسکت ۲۰۲۲ شد.

به گزارش سادس، فینال رقابت‌های بسکتبال قهرمانی اروپا (یوروبسکت) ۲۰۲۲، یک‌شنبه شب ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ برگزار شد که در پایان، تیم ملی اسپانیا با برتری مقابل فرانسه، عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد تا همچنان بهترین تیم قاره سبز باشد.

در این دیدار از همان ابتدا شاگردان «سرخیو اسکاریلو» نبض بازی را در اختیار داشتند و حتی با اختلاف ۲۱ امتیازی نیز از فرانسه پیش افتادند. با این وجود اما رفته رفته خروس‌ها با عملکرد خوب «فورنیه» و «یابوسله» اختلاف را کاهش دادند، اما باز هم نهایتا بازی با نتیجه ۸۸ – ۷۶ و اختلاف ۱۲ امتیازی، به سود اسپانیا پایان یافت.

اسپانیا قهرمان بسکتبال اروپا شد

اسپانیا بجز کوارتر سوم که ۱۹-۲۰ به سود فرانسه پایان یافت، کوارترهای اول، دوم و چهارم بازی را به ترتیب با نتایج ۲۳-۱۴، ۲۴-۲۳ و ۲۲-۱۹ با پیروزی پشت سر گذاشت تا قهرمان این دور از رقابت‌ها شود. 

در انتهای این دیدار «خوانچو هرنانگومز» با ۲۷ امتیاز، ۵ ریباند و ۲ توپ ربایی، تأثیرگذاری ۳۰ را در ترکیب اسپانیا به ثبت رساند تا بهترین بازیکن زمین شود. او همچنین امتیاز آورترین بازیکن این مسابقه شد.

اسپانیا قهرمان بسکتبال اروپا شد
خوانچو هرنانگومز

پیش از این بازی نیز تیم ملی آلمان در دیدار رده‌بندی به مصاف لهستان رفت که با پیروزی ۸۲ – ۶۹، عنوان سومی مسابقات را به دست آورد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *