۱۴۵ هزار زائر اربعین در پایگاه‌های هلال‌احمر اسکان یافتند

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از مراجعه بیش از ۲۴۰ هزار زائر اربعین به پایگاه‌ها و پست‌های امدادی این جمعیت از ابتدای شهریورماه تاکنون خبر داد و گفت: ۱۴۵ هزار زائر در این مدت از سوی هلال‌‍‌احمر اسکان داده شدند.

به گزارش سادس، یعقوب سلیمانی در تشریح خدمات امداد و نجات این جمعیت در طرح اربعین حسینی گفت: از روز اول شهریورماه تا پایان روز ۲۵ شهریور، ۲۴۰ هزار و ۲۴۷ زائر به مراکز و پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی کشور و در گذرگاه‌های مرزی مراجعه کرده و از خدمات این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

سلیمانی در ادامه از برپایی ٢٣٠٠ دستگاه چادر امدادی به‌ منظور اسکان اضطراری زائران در مرزهای کشور خبر داد و افزود: از ابتدای شهریورماه تا کنون ۱۴۵ هزار و ۶۸۲ نفر در چادرها و اردوگاه‌های هلال‌احمر اسکان داده شده‌اند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: از مجموع زائران خدمات گیرنده از هلال‌احمر، ۵۱ هزار و ۷۵۳ نفر از خدمات درمان سرپایی و ۴۱ هزار و ۱۵۰ نفر از خدمات تست قند و فشارخون بهره‌مند شده و ۱۶۶۲ زائر بیمار و یا حادثه‌دیده نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

سلیمانی گفت: در مدت زمان اجرای طرح اربعین، ۲۷ هزار و ۹۹۰ عدد ماسک، ۳۸۸۰ اسپری ضدعفونی کننده، ۱۲۵ هزار و ۶۷۳ بطری آب معدنی، ۲۱ هزار و ۹۶۰ قرص نان، ۹۶۰ قوطی کنسروجات و ۱۳۴۶ بسته غذایی میان زائران مراجعه کننده به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر توزیع شده است. همچنین ۶۶ هزار و ۳۰۲ رسانه آموزشی میان زائران توزیع و ۴۴ هزار و ۵۳۶ مورد، آموزش چهره به چهره مربوط به نکات ایمنی و سلامت در اربعین به زائران ارائه شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۲۰۵ پایگاه ثابت و موقت در سراسر کشور در طرح اربعین فعال است، افزود: در حال حاضر علاوه بر اینکه ۱۹ بالگرد امدادی هلال‌احمر برای پوشش حوادث احتمالی در آماده‌باش هستند، ۱۲ قرارگاه مرزی جمعیت نیز برقرار بوده و خدمات لازم به زوار ارائه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *