اقدامات ستاد مدیریت بحران در راهپیمایی جاماندگان اربعین

مسئول دبیرخانه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران اقدامات ویژه ستاد مدیریت بحران مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین را تشریح کرد.

صمیم مرادی روزبهانی در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به اقدامات ستاد مدیریت بحران ویژه مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی گفت: در این ستاد دستگاه‌های تخصصی، امدادی، انتظامی، راهور، شرکت توزیع نیروی برق، اورژانس تهران و دیگر نهادها حضور دارند و رصد بصری و میدانی را انجام می‌دهند. عوامل اورژانس و شهر سالم نیز پای کار هستند. اگر موردی مانند استقرار تانکر بنزین در یکی از تقاطع‌های پرتردد اتفاق بیفتد و از نظر ایمنی مشکل‌ساز باشد، ما به آن ورود می‌کنیم و با استفاده از بازوهای میدانی اقداماتی انجام می‌دهیم و اگر موردی در ید اختیار ما بود حل خواهیم کرد.
وی ادامه داد: درباره موضوع توزیع مواد غذایی خارج از استاندارد مواکب هم هشدارهای لازم HSE و بهداشت صادر شده که دانشگاه‌های بهشتی و تهران نیز در آن دخیل هستند. آماده باش نیز با صلاح‌دید وزارت بهداشت صادر شده است. همچنین بیمارانی که توسط اورژانس تهران به صورت خاص منتقل می‌شوند از پوشش بیمه‌ای برخوردارند و درمانشان رایگان است. ۳۸ دستگاه آمبولانس خصوصی نیز اضافه بر اورژانس تهران در میدان حضور دارند.

روزبهانی با اشاره به رصد دقیق مسیر راهپیمایی اظهار کرد: از ابتدای مسیر از میدان امام‌حسین تا بازارچه حرم عبدالعظیم حسنی رصد خوبی توسط دوربین‌های کنترل ترافیک انجام شده است. البته تعزیه ای در میدان شوش وجود داشته که هشدار دادیم تا مقداری جابه‌جا شوند.

وی درباره آمار شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: طبق گزارش‌های موجود دو میلیون زائر در این راهپیمایی شرکت کرده اند. پیش‌بینی ما این است که مراسم تا اذان مغرب ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *