لزوم کمک به بانکهای تهران برای رفع موانع تولید/پرداخت بیش از ۱۹هزار میلیارد تسهیلات بانکی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با تاکید بر لزوم همکاری بیش از پیش بانک‌ها در رفع موانع تولید استان تهران از پرداخت بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل بند “الف” تبصره ۱۸ خبر داد.

حشمت اله عسگری در گفت‌وگو با سادس، در تشریح روند بررسی و تصویب طرح‌های تسهیلات بند الف تبصره ۱۸قانون بودجه سال۱۴۰۰ گفت: توسعه اقتصادی استان تهران در گروی همکاری و تعامل بیشتر با تولیدکنندگان است و دستگاه‌های متولی به ویژه بانکها با تکیه بر قانون و پرهیز از بخشنامه‌های دست و پاگیر اداری رونق تولید را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند؛ اما بی تردید تعامل بانکها باید بیش از پیش افزایش یابد.

وی افزود: باتوجه به تصویب و معرفی ۲هزار و ۱۰ طرح با اعتبار بالغ بر ۱۰۴ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل از محل تسهیلات بند “الف” تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ انتظار می‌رود بانک‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به پرداخت و جذب تسهیلات روند خود را سرعت دهند و تا پایان شهریور ماه که مهلت قانونی است اقدامات لازم را انجام دهند.

عسگری ادامه داد: تاکنون تعداد ۵۰۵ طرح و ۱۲۲۰ واحد با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل به متقاضیان واگذار شده که سهم بخش صنعت ۳۸ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۵۸۶۴ میلیارد ریال و حدود ۳۰ درصد تسهیلات پرداختی است.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: برای رشد اشتغالزایی در سطح استان تهران از تمامی ظرفیت‌ها بهره گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم با رفع موانع تولید رونق را محقق کنیم. در این راستا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوبات اثرگذاری داشته و ۷۲ درصد از مصوبات سال ۱۴۰۰ این ستاد تاکنون اجرایی شده و بقیه مصوبات در دست اقدام است. همچنین میزان اجرایی شدن این مصوبات در سال ۱۴۰۱ تاکنون نیز ۵۰ درصد بوده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *