ضعف زیرساختی و کمبود نیروی انسانی متخصص مهمترین مشکل پردیس تحقیقات لوبیای خمین

سادس/مرکزی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف زیرساختی و کمبود نیروی انسانی متخصص، مهمترین مشکل پردیس تحقیقات لوبیای این شهرستان است.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با سادس به ظرفیت‌ها و توانمندی پردیس تحقیقات لوبیای خمین اشاره کرد و افزود: ایستگاه تحقیقاتی ملی شهرستان خمین تنها ایستگاه تحقیقاتی لوبیا در سطح کشور است که ماموریت شناسایی و تحقیق در حوزه بذر لوبیا در اقسام و ارقام مختلف را برعهده دارد و نتیجه تحقیقات آن در راستای پیاده سازی اقدامات تحقیقاتی صورت گرفته به سراسر کشور ارسال می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت این مجموعه از سالیان گذشته در شهرستان خمین گفت: آماده‌سازی بانک‌های ژن و شناسایی ارقام و گونه‌های مختلف با امتیازدهی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در پردیس تحقیقات لوبیای خمین است.

این نماینده مردم در خانه ملت به برخی مشکلات و موانع پیش روی توسعه این مجموعه تحقیقاتی دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در جریان بازدید اخیر استاندار مرکزی از پردیس تحقیقات لوبیای خمین و آشنایی با روند فعالیت صورت گرفته مشکلات موجود را بررسی کردند.

وی در ادامه، برخورداری این مجموعه تحقیقاتی از نعمت گاز طبیعی را از جمله مشکلات برشمرد و افزود: موضوع انتقال گاز با حضور رئیس شرکت گاز استان بررسی و تصمیم‌گیری شد. همچنین تجهیز و بروزرسانی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی از دیگر موضوعاتی بود که در جریان این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.

نظری همچنین نواقص موجود در انتقال خط تلفن را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: در جریان این بازدید، انتقال خط تلفن نیز بررسی و برای انجام آن تصمیم گیری شد. همچنین مقرر شد نسبت به تسریع در تخصیص اعتبار مصوب در سفر هیات دولت به استان مرکزی اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن مصوبات بازدید استاندار مرکزی از پردیس تحقیقات لوبیای خمین موجب ایجاد تحول جدی در فعالیت این مجموعه خواهد شد، تصریح کرد: پردیس تحقیقات لوبیای خمین در گذشته به عنوان یک مجموعه دانش بنیان تصویب شده و فعالیت‌هایی که ارائه می دهند از جنس دانش بنیان است.

این نماینده مردم در خانه ملت به پتانسیل بالای علمی پردیس تحقیقات لوبیای خمین اشاره کرد و افزود: کمبود نیروی انسانی متخصص از دیگر مشکلات این مجموعه است که مقرر شد از طریق سازمان برنامه و بودجه استان، تصمیماتی جهت برطرف کردن این مشکل اتخاذ شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *