جهاد دانشگاهی، دانش‌بنیان‌ترین نهاد انقلاب است

دکتر زهرا شیخی مبارکه، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برکتی که در کل جهاد دانشگاهی وجود دارد، این نکته است که جهادگران این نهاد از خودگذشته هستند و توان آنها قابل مقایسه با بسیاری از نهادهای دیگر نیست. می‌توانیم بگوئیم که دانش‌بنیان‌ترین نهاد انقلاب اسلامی، جهاد دانشگاهی است.

به گزارش سادس، دکتر زهرا شیخی مبارکه، نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مراسم تجهیز پژوهشکده سرطان معتمد با پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا گفت: اگر هدف ما در این مسیر، کمک به یک مادر بیمار و تلاش برای بازگردان سلامت به وی باشد که این موضوع، باعث آرامش سایر اعضای خانواده نیز خواهد شد، در جهت رضای خدا گام برداشته‌ایم و باید در این مسیر،‌ نیت الهی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برکتی که در کل جهاد دانشگاهی وجود دارد، این نکته است که جهادگران این نهاد از خودگذشته هستند و توان آنها قابل مقایسه با بسیاری از نهادهای دیگر نیست. می‌توانیم بگوئیم که دانش‌بنیان‌ترین نهاد انقلاب اسلامی، جهاد دانشگاهی است.

دکتر شیخی مبارکه تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف حوزه سلامت و پیشگیری، به یک سری زیرساخت‌ها نیاز داریم و در این بخش، بازوی بخش خصوصی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. تأکید می‌کنم که در این مسیر نباید دچار غرور شویم، در غیر اینصورت دچار خسران خواهیم شد. نیت‌مان باید در تمام این مسیر،‌ نیت الهی و کمک به مردم باشد و اینها صدقات جاریه‌ای خواهند بود که برکات آن شامل همه ما خواهد شد. دکتر صرامی فروشانی (رییس پژوهشکده سرطان معتمد) واقعا پیگیر کارها هستند و متواضعانه در این مسیر تلاش می‌کنند.

جهاد دانشگاهی، دانش‌بنیان‌ترین نهاد انقلاب است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: افتخاری بود که توانستیم در بودجه ۱۴۰۱، (بودجه ۸۰۰ میلیارد ریالی) “شبکه ملی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان” را بیاوریم و این مأموریت به پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی واگذار شده است. ساعت‌ها زمان گذاشته شد تا این بودجه به این پژوهشکده و این شبکه اختصاص پیدا کند و باید برای این بودجه پاسخگو باشید و مراقبت کنید تا فرصت‌سوزی نشود.

اهمیت توجه به نشر دانش در حوزه تشخیص و درمان سرطان پستان

دکتر شیخی مبارکه خاطر نشان کرد: پتانسیل در همه استان‌های کشور وجود دارد و باید از این پتانسیل به خوبی استفاده کرد. آنچه باید در شبکه ملی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان مورد توجه قرار گیرد، دانش فنی و نیروی انسانی است. تجربه متخصصان این حوزه باید منتقل شده و این دانش، نشر پیدا کند. پژوهشکده سرطان معتمد وظیفه دارد در حوزه پیشگیری، تشخیص، درمان و حوزه‌های مغفول‌مانده مانند کیفیت زندگی بیماران، مسئولیت و نقش خود را به خوبی ایفا کند و دانش این حوزه را نشر دهد.

جهاد دانشگاهی، دانش‌بنیان‌ترین نهاد انقلاب است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های پروفسور قوام‌زاده گفت: ایشان زحمات زیادی کشیدند تا رشته انکولوژی در کشور ایجاد شود و امروز، انکولوژی جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است.

گفتنی است، پلی کلینیک فوق تخصصی بیماری‌های پستان پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا تجهیز شد. صبح امروز، سه‌شنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱ در مراسمی با حضور پروفسور اردشیر قوام زاده، پدر پیوند مغز استخوان ایران،‌ دکتر زهرا شیخی مبارکه، نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، دکتر رامین صرامی فروشانی، ‌رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، جمعی از اعضای هیئت علمی این پژوهشکده و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، از تجهیزات جدید پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی رونمایی شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *