بهره‌برداری از فاز نخست بوستان ایرانیان در منطقه ۱۹

فاز نخست بوستان ایرانیان به مساحت ۱۶ هکتار در منطقه ۱۹ با حضور شهردار تهران، رئیس شورای شهر تهران، اعضای شورا و جمعی از مسئولین لشگری و کشوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سادس، مهدی چمران در آیین بهره‌برداری از بوستان ایرانیان در این باره اظهار کرد: امیدوارم فاز دوم این بوستان نیز همانند فاز نخست با پیگیری جدی هرچه زودتر عملیاتی شود. ایده طرح این بوستان مربوط به دوره چهارم شورای شهر تهران است که در همان موقع آغاز شد؛ اما تملک اراضی آن طولانی شد و کار اجرایی درستی روی آن انجام نشد و در نهایت در این دوره با کار شبانه‌روزی فاز نخست آن به نتیجه رسیده است.

وی ادامه داد: پروژه‌ای که در آن موقع تصویب شد و ایرانیان نامیده شد به این علت این نام‌گذاری انجام شد که مقرر بود در آن همه اقوام و استان‌های ایران اثر و نشانه کوچکی از بناهای تاریخی و ارزشمند کشور در این بوستان دیده شود که در حقیقت آموزش عملی برای دانش آموزان و گردشگران باشد تا هنگامی که به این بوستان می‌آیند ایرانی کوچک را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم ادامه این پروژه با همین طرح موجود پیاده سازی شود. امروز شاهدیم این بوستان در جنوبی‌ترین محدوده شهر در فاز نخست به مساحت ۱۶ هکتار به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم به عنوان نقطه آموزشی برای همه شهروندان، گردشگران به ویژه دانش آموزان باشد. در نزدیکی این محدوده بیمارستان کودکان حکیم نیز وجود دارد که امیدواریم هرچه زودتر آماده و به بهره‌برداری برسد. امیدواریم همه پروژه‌های نیمه کاره دیگری با یک یا علی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *