سید رضا تقوی: راهپیمایی اربعین به یک جریان عاشورایی تبدیل شده است

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حسینی به یک مانور سیاسی و به یک جریان عاشورایی تبدیل شده است.

به گزارش سادس، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۸ شهریور ماه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران در سخنانی ضمن تبیین اهمیت راپیمایی اربعین حسینی و اثرات آن اظهار کرد: امروز اربعین به یک مانور سیاسی و به یک جریان عاشورایی تبدیل شده است. راهپیمایی اربعین دارای اثرات فراوانی در سراسر دنیاست و اکنون بسیاری از انسان های آزاده در کشورهای مختلف با این راهپیمایی آشنا هستند.

وی با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی یک عظمت و شکوه است، اظهار کرد: شیعیان با شهدای کربلا پیوند برقرار کرده اند و همواره راه وهدف آنها در طول زندگی‌شان مورد توجه شیعیان است.

تقوی با بیان این که انقلاب اسلامی فرزند عاشورا است و نهضت  ما  حسینی بود، خاطرنشان کرد : افتخار می کنیم که انقلاب اسلامی ما یک انقلاب عاشورایی و کربلایی است.

وی با گرامی داشت یاد امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افزود: ایشان با انقلاب اسلامی و رهبری مردم ایران در جریان این نهضت فرهنگ عاشورایی را احیا کردند و اکنون روز به روز فرهنگ عاشورایی توسعه پیدا می کند.

تقوی با بیان این که شیعیان در نقاط مختلف دنیا اربعین امام حسین را مثل  عاشورا گرامی می دارند افزود: هیچ امامی به جز امام حسین (ع) اربعین ندارد و اربعین خاص حسین بن علی (ع) است و این چهلم را شیعه از زمان شهادت اباعبدالله الحسین (ع) تا به امروز زنده نگه داشته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *