یک نسل جودوی ایران با اقدامات نسنجیده نابود شده است

یک نسل جودوی ایران با اقدامات نسنجیده نابود شده است

اولین مربی آرش میراسماعیلی که نقش زیادی در دوران قهرمانی او داشته است، با انتقاد از وضعیت جودوی ایران معتقد است که عامل اصلی نابودی جودوی ایران سوء مدیریت و شخص آرش میراسماعیلی است.

یوسف مهری‌پور در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: درک این موضوع که رییس فدراسیون جودو عامل دلیلی بر مشکلات جودو است نیاز به تخصص ندارد. با بررسی عملکرد فدراسیون  طی ۳ سال و نیم گذشته می‌توان به راحتی به این موضوع پی برد. بدون شک اگر او دنبال رفع مشکلات هستیم و می‌خواهیم جودوی ایران به آرامش برسد باید صورت مساله درست شود و رییس فدراسیون و عملکردش مورد ارزیابی قرار بگیرد و اگر نتایج نشان داد مشکل شخص اوست، حتما استعفا کند. متاسفانه در این ساله‌ها با اقدامات غلط و اظهارات نسنجیده، یک نسل از جودوکاران ایران نابود شده‌اند.

مربی لرستانی آرش میراسماعیلی در دوران قهرمانی‌اش افزود: در شرایطی که جودوی ایران از مدیرانی لایق و با تجربه مثل سردار درخشان که در فدراسیون جهانی دارای جایگاه است دور مانده، سوال این است که چرا باید جودوی ایران به چنین حال و روزی بیفتد؟ متاسفانه از پتانسیل بالای ایشان و سایر دلسوزان در حل مشکل تعلیق جودو استفاده نشده است. 

وی ادامه داد: علی‌رغم جلسه‌ای که ۳ سال پیش در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد تا آقای درخشان با استفاده از رابطه خوب خود با فدراسیون جهانی مشکل تعلیق جودوی ایران را حل کند، اما بعد از جلسه از فدراسیون با او تماس گرفتند و اظهار شد که حق ندارید دراین‌باره با فدراسیون جهانی مذاکره کنید. موضوعی که به مشکلات جودو افزود و تاکنون نیز گرفتار عدم تصمیم‌گیری درست در این حوزه هستیم.

یک نسل جودوی ایران با اقدامات نسنجیده نابود شده است
استاد مهری‌پور در کنار آرش میراسماعیلی (دومین نفر از سمت راست)

وی در پاسخ به راهکار برون رفت جودو از وضعیت فعلی چیست؟ به استفاده از فرصت تعلیق برای رشد جودوی ایران اشاره و تاکید کرد که طی ۳ سال و نیم گذشته این هدف به فراموشی سپرده شده است. او ادامه داد: متاسفانه در این سال‌ها کاری کردند که جودوی ایران نابود شده است و تا سال‌ها جودوی ایران نخواهد توانست کمر راست کند.

این مربی جودو افزود: بعد از این همه با ۱۴ جودوکار به مسابقات کشورهای اسلامی رفتند اما، یک مدال هم بدست نیاوردند. بهترین راهکاری که من پس از سال‌ها تجربه در جودو دارم این است که همه چیز از جمله مدیریت در جودو تغییر کند. شک نکنید با این اتفاق خیلی از مشکلات حل خواهد شد و جودوی ایران که روزی آقای آسیا بود و در جهان حرف برای گفتن داشت باز هم در مسیر رشد خود قرار گیرد. در حال حاضر خیلی از مربیان، ورزشکاران و پیشکسوتان خوب جودوی ایران خانه نشین‌ شده‌اند و به امید روزی هستند که جودوی ایران به روزهای سابق بازگردد.

مهری‌پور با بیان اینکه رییس فدراسیون جهانی جودو به دلیل اظهارات تند و خارج از عرف رییس فدراسیون جودو، سخت‌گیری حداکثری را در قبال جودوی ایران در پیش گرفته است، خاطرنشان کرد: مصاحبه‌های تند و خارج از محدوده اختیارات یک مدیر ورزشی و بی‌توجهی به الزامات، باعث شده بحث تعلیق جودو پیچیده و غیر قابل حل شود. امیدورام مسئولان ورزش به این موضوع توجه کنند و تصمیمات لازم که به سود جودوی ایران است را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه سال‌های زیادی مربیگری میراسماعیلی را برای رسیدن به سکوهای افتخار بر عهده داشته است، گفت: این حرف را باید بگویم که من حق زیادی بر گردن او دارم اما او نه تنها هیچ توجهی به این موضوع نداشته، بلکه بخاطر اینکه در مصاحبه‌ای گفته بودم تصمیمات او باعث نابودی جودو شده، حکم مربیگری و داوری من را به صورت کاملا غیرقانونی باطل کرد. متاسفانه کاری کردند که از مربیگری در باشگاه هم محروم شده‌ام. این کارها غیرقانونی بود اما من سکوت کردم تا جدال استاد و شاگردی نکرده باشم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *