جزییات اعزام دانشجویان به مسابقات جهانی/ توضیح در مورد اعتراض کاراته‌کاها

جزییات اعزام دانشجویان به مسابقات جهانی/ توضیح در مورد اعتراض کاراته‌کاها

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، جزییات اعزام تیم‌های دانشجویی ایران به مسابقات جهانی را که قرار است برای اولین بار برگزار شود، ‌تشریح کرد.

هادی بشیریان در گفت و گو با سادس در رابطه با برگزاری مسابقات جهانی دانشجویان در رشته های مختلف ورزشی، اظهار کرد: برای اولین بار شاهد برگزاری مسابقات جهانی دانشجویان در رشته های مختلف هستیم که بنا بر تصمیم فدراسیون بین المللی ورزش‌های دانشجویی (فیزو) برخی رشته ها به صورت دانشگاه محور و برخی رشته ها به صورت تیم ملی محور در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه رشته هایی نظیر ووشو ساندا و تالو، کاراته، موی تای، بوکس، کشتی آزاد و فرنگی بر اساس تصمیم فیزو به صورت دانشگاه محور در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد، گفت: بنابراین در این رشته های مسابقات انتخابی برگزار نمی شود و اگر یک دانشگاه تمایل داشته باشد می تواند نفراتی را که صلاح می داند به صورت انتخابی یا به هر نحو دیگری به تیم خود اضافه کند اما تیمی که به مسابقات اعزام می شود تحت عنوان نام دانشگاه در مسابقات حضور می یابد.

رییس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ادامه داد: رشته‌هایی نظیر شطرنج، قایقرانی و… به صورت انتخابی و تیم ملی محور و رشته‌های ووشو، کاراته، کشتی آزاد و فرنگی به صورت دانشگاه محور از ایران در مسابقات حضور خواهند داشت.

بشیریان با اشاره به اینکه به منظور حضور در مسابقات جهانی دانشجویان در رشته‌های دانشگاه محور به ۵ بخش مربوطه اعم از وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی نامه‌نگاری کردیم، بیان کرد: جزییات برگزاری مسابقات به منظور معرفی تیم‌های دانشگاهی به هیات‌های استانی اعلام شد و در رشته‌های بوکس و موی‌تای که قرار است به صورت دانشگاه محور برگزار شود هیچ تقاضایی وجود نداشت و در این ۲ رشته از ایران نماینده‌ای نخواهیم داشت.

 وی افزود: در رشته سه‌گانه در برزیل، شطرنج در بلژیک، قایقرانی در لهستان، ووشو، کشتی آزاد و فرنگی، ‌ کاراته و نیز بسکتبال سه نفره در ترکیه در مسابقات جهانی دانشجویان حضور خواهیم داشت.

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی همچنین در پاسخ به اینکه برخی کاراته‌کاران در تماس با سادس نسبت به عدم برگزاری مسابقات انتخابی در رشته کاراته از سوی دانشگاه آزاد انتقاد کردند، تصریح کرد: بر اساس تصمیم فیزو مسابقات در رشته کاراته، ‌دانشگاه محور است و اگر دانشگاه آزاد تمایل داشته باشد می‌تواند چه از طریق مسابقه انتخابی یا از هر طریق دیگری به منظور تقویت نفرات اعزامی خود اقدام کند و در صورتی که این اتفاق هم رخ ندهد نمی‌توان با توجه به تصمیم فیزو، ایرادی به دانشگاه آزاد وارد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *