رگبار و کاهش دما در شمال کشور/ افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما تا ۱۴ درجه‌ سانتیگراد هشدار داد.

 به گزارش سادس، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: از روز سه‌شنبه تا چهارشنبه ( ۱۵ و ۱۶ شهریور) وقوع رگبار باران، وزش باد شدید موقت، رعدوبرق، مه آلودگی و کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۴ درجه سلسیوس در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر به‌طور محلی، آسیب به سازه‌های موقت، لغزش و رانش زمین و خسارت به محصولات کشاورزی دور پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌های این مخاطره احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها، رودخانه‌ها و ساحل دریا، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت‌های کشاورزی را توصیه می‌کند.

به گزارش سادس در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *