دولت مکلف به اجرای برنامه اصلاح الگوی کشت است

سادس/فارس به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف به اصلاح الگوی کشت و توسعه کشت گلخانه‌ای شده است.

محمدجواد عسکری شنبه ۱۲ شهریور در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس ضمن بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع آب نسبت به اهمیت اصلاح الگوی کشت با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تاکید کرد.

او پیشینه بحران آب در فارس را مربوط به سال ۸۴ دانست و گفت: متاسفانه فعالیت‌های‌ آنچنانی در زمینه مقابله با بحران آب اجرایی نشده است‌، لذا این حوزه باید در چارچوب برنامه‌های کلان توسعه‌ای در سطح ملی و آمایش سرزمینی در مسیر برنامه‌ریزی هدفمند قرار بگیرد.

عسکری افزود: بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی دولت مکلف به اجرای طرح اصلاح الگوی کشت متناسب با هر منطقه از ابتدای مهرماه امسال شده است.

او توسعه کشت گلخانه‌ای را در راستای دستیابی به اهداف مدیریت منابع آب دانست و اظهار کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از دیگر برنامه‌هایی هست که دولت مکلف به اجرای آن شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: توسعه کشت گلخانه‌های باید همراه با دیگر اقدامات مانند نظارت دقیق بر تولید، مدیریت سموم و آفات و همچنین به کارگیری سیاست‌ها و مشوق‌های صادرات محصولات کشاورزی به عنوان برنامه‌های توسعه‌ای کلان در سراسر کشور اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس نیز گفت: موارد و مشکلات فرا روی منابع آب طی این دیدار به رئیس کمیسیون کشاورزی انتقال داده شد که مقرر شد در یک جلسه‌ای مشترک با وزیر نیرو و مسئولان ارشد این وزارتخانه نسبت به مرتفع کردن مسائل مربوطه چاره‌اندیشی شود.

سیاوش بدری اضافه کرد: با مساعدت نمایندگان مجلس و مقامات وزارت نیرو نسبت به تامین منابع مورد نیاز امیدوار به مدیریت منابع آب و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف  استان هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *