علت عقب‌ماندگی گلستان تعصبات قومی و حزبی است/ حمایت قاطع از پروژه‌های دانش‌بنیان جهاددانشگاهی

سادس/گلستان نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رتبه ناامید کننده گلستان در اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: از پروژه های دانش بنیان جهاددانشگاهی با تمام توان حمایت خواهم کرد.

دکتر رحمت الله نوروزی در گفت و گو با سادس با اشاره به اینکه امروز استان گلستان برای رسیدن به توسعه بیش از هر زمانی به همدلی نیاز دارد، اظهار کرد: زمانی می توانیم طعم موفقیت و پیشرفت را بچشیم که همه با هم یکدل و در مسیر رشد شاخص های استان هم نوا باشیم.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین علت عقب ماندگی استان گلستان که یک عقب ماندگی توسعه ای تاریخی است بدون تردید وابستگی ها و تعصبات سیاسی و قومی است، افزود: همه ما باید زیر پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی و به دور از تعصبات قومی و سیاسی تلاش کنیم تا شاخص های توسعه را در استان گلستان افزایش داده و حداقل به میانگین شاخص های کشور برسانیم.

ضرورت حمایت رسانه ها از سرمایه گذاران بخش خصوصی

نماینده مردم علی‌آبادکتول با تاکید بر اینکه در هفته دولت امسال آقای لادن مقدم در بخش خصوصی علی رغم دعوتنامه هایی که از استانهای مختلف و خارج کشور برای سرمایه گذاری داشت شهرستان علی آباد را برای این کار انتخاب کرد، خاطرنشان کرد: آیا نباید رسانه های استان این شخص را با تمام وجود حمایت و تشویق کنند تا مشابه این پروژه را که ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار و ۳۰۰ نفر اشتغال به همراه داشته در سطح استان تکرار کند؟

نوروزی با انتقاد شدید از رتبه و سهم اعتباری استان گلستان در صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور، ادامه داد: ما در سالی که مزین به نام دانش بنیان بوده و ظرفیت های بزرگی در این حوزه در جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری داریم باید این شاخص ها را ارتقا داده و به سمت قله اهداف ببریم تا حداقل از استانهای همجوار خود عقب تر نباشیم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی حمایت کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از پروژه دهکده گیاهان دارویی استان گلستان در گالیکش، گفت: بنده با تمام وجود به این پروژه های دانش بنیان اعتقاد دارم و برایم مهم نیست که محل پروژه در حوزه انتخابیه من باشد یا نه، زیرا معتقدم نفع آن به همه استان می رسد.

برگزاری نشست مشترک مدیران جهاددانشگاهی با دکتر دهنوی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در اولین فرصت نشستی را میان مدیران جهاددانشگاهی استان گلستان با دکتر سید محسن دهنوی فرزندا استان گلستان که هم اکنون دبیر هیئت رئیسه مجلس و رئیس فراکسیون دانش بنیان مجلس هستند برگزار خواهم کرد تا برای کمک به پروژه های بزرگ دانش بنیان به ویژه دهکده گیاهان دارویی و مرکز جامع غربالگری، تشخیص و درمان سرطان پستان برنامه ریزی کنیم.

نوروزی پیگیری موضوع رتبه بندی معلمان را تا رسیدن به نتیجه از افتخارات دوران نمایندگی و خدمتگزاری خود دانست و گفت: امیدوارم معلمانی که همیشه از مبارزات پیش از انقلاب تا به امروز در همه صحنه های نیازمندی نظام در صحنه حاضر بوده اند با این اتفاق بتوانند در حوزه معیشت و وضعیت اقتصادی ارتقا پیدا کنند که قطعا منجر به افزایش تمرکز و کیفیت آموزش می شود.

انتهای پیام
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *