۵ پست مهم کمیته ملی المپیک در انتظار تصمیم رئیس

۵ پست مهم کمیته ملی المپیک در انتظار تصمیم رئیس

هیات اجرایی جدید کمیته ملی المپیک با آغاز فعالیت رسمی، باید در مورد تعدادی از پست ها تصمیم‌گیری کند.

به گزارش سادس، انتخابات کمیته ملی المپیک ششم شهریور برگزار شد و هیات رییسه وهیات اجرایی جدید نیز از هفته آینده با برگزاری مراسم معارفه، رسما آغاز به کار می‌کند. اولین جلسه رسمی هیات اجرایی نیز ۱۵ شهریور برگزار می شود.

هیات اجرایی در جلسات پیش رو باید هر چه زودتر در مورد پنج پست مهم تصمیم‌گیری کند تا کارها روی روال انجام شود.

*پست مهم دبیرکلی

دبیر کلی کمیته ملی المپیک اولین پستی است که باید تعیین تکلیف شود. دبیرکل طبق ماده ۲۱ اساسنامه کمیته ملی المپیک، به پیشنهاد رییس و تایید هیات اجرایی انتخاب می شود. دبیر کل وظایف و مسئولیت‌های اجرایی کمیته را در چهار چوب مفاد اساسنامه و تحت نظارت رییس برعهده دارد. مدیریت سازمان اداری و اجرایی بر عهده او است. انجام مکاتبات داخلی و خارجی، اجرای مصوبات هیات اجرایی، تنظیم بودجه با هماهنگی رئیس و خزانه‌دار از جمله مسئولیت‌های دبیر کل است.

 دبیرکل باید حداقل ۱۰ سال سابقه مدیریت و اجرایی در امور ورزشی داشته باشد و با زبان انگلیسی هم آشنا باشد.

دبیرکل وظایف سنگینی را برعهده دارد و از این رو خیلی مهم است که چه کسی برای این پست انتخاب می شود و توانایی انجام این امور را دارد یا خیر.

قراراست اعضای اجرایی در سه شنبه هفته آینده گزینه های پیشنهادی خود را معرفی و در نهایت تصمیم گیری کنند.

پیش از این کیکاووس سعیدی دبیرکلی کمیته ملی المپیک را برعهده داشت.

*رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی و سرپرست کاروان ایران در  بازی های آسیایی هانگژو

پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی در فاصله چند  ساعت تا انتخابات کمیته ملی المپیک از دو سمت خود کناره گیری کرد. او از ریاست مرکز نظارت بر تیم های ملی و سرپرستی کاروان ایران در بازی های آسیایی رسما کناره گیری کرد. با این شرایط هیات اجرایی باید این دو پست را هم تعیین تکلیف کند.

 طبق بند ۹ ماده ۲۰ اساسنامه، رییس کمیته ملی المپیک باید فرد مدنظر را برای ریاست مرکز نظارت بر تیم های ملی و همچنین سرپرستان کاروان ها را به هیات اجرایی پیشنهاد دهد تا مورد تصویب قرار بگیرد.

سرپرست کاروان ورزشی حداقل یک سال و نیم قبل از هر رویداد باید منصوب شود. با توجه به اینکه بازی های آسیایی هانگژو ۱ تا ۱۶ مهر ۱۴۰۲ برگزار می شود، بنابراین اگر فخری همچنان بر تصمیم کناره گیری خود مصر باشد، هیات اجرایی باید هر چه زودتر سرپرست و رییس جدید مرکز نظارت بر تیم های ملی را انتخاب کند.

*ریاست آکادمی ملی المپیک

ریاست آکادمی ملی المپیک از دیگر پست هایی است که با پیشنهاد رییس و تصویب هیات اجرای تعیین تکلیف می شود.

قبلا این سمت را رضا قراخانلو برعهده داشت که با پایان ماموریتش از آکادمی رفت و کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک سرپرستی آکادمی را برعهده داشت تا اینکه در زمان انتخابات برای او حکم ریاست صادر شد.

رییس آکادمی ملی المپیک هم باید حداقل پنج سال سابقه مدیریت در عرصه ورزش را داشته باشد.

ریاست آکادمی ملی المپیک هم پست مهمی است چرا که بسیاری از تیمها  برای بازی های آسیایی و گزینشی المپیک نیاز دارند که خدمات ویژه‌ای در آکادمی ملی المپیک در اختیارشان باشد. از طرفی پیش از این استفاده از خدمات آکادمی ملی المپیک برای فدراسوین ها رایگان بود و باید دید تیم جدید مدیریتی در این مورد چه تصمیمی می گیرد.

*خزانه‌دار و ذی‌حساب

خزانه‌دار و ذی‌حساب هم از پست هایی است که در اساسنامه جدید همانند دبیر کل به پیشنهاد رییس و تصویب هیات اجرایی انتخاب می شوند. این پست مهم  باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *