بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی در دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان

سادس/اصفهان  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: همزمان با سفر معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دو طرح عمرانی در شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.

کورش ساکی در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: ساختمان جدید مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال بهره برداری رسید.

وی افزود: مرکز رشد و نوآوری دانشگاه دارای ۱۱ واحد فناور فعال است که در زمینه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، صنایع غذایی، تولید محتوای الکترونیکی، محصولات بیولوژیک، هوش مصنوعی و سلامت دیجیتال و داروهای گیاهی فعالیت دارند.

ساکی تصریح کرد: ساختمان جدید پایگاه شماره دو اورژانس ۱۱۵ شهری کاشان نیز در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که ۱۵ میلیارد ریال آن توسط حاج محمد پیروزان و بقیه نیز از محل اعتبارهای دانشگاه تامین شده است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: در این پایگاه علاوه بر حضور ۲۴ ساعته یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس نیز استقرار خواهد داشت و نیز از فضای اختصاصی در نظر گرفته شده در آن به‌عنوان پایگاه آموزشی برای پرسنل فوریت‌ها و مردم، استفاده خواهد شد.

وی افزود: حوادث به خصوص سوانح ترافیکی، متاسفانه یکی از بزرگ‌ترین معضلات حوزه سلامت کشور است و گسترش مراکزی که بتوانند با ارائه خدمات فوریتی به مصدومان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از مرگ بیمار یا شدت حادثه  پیشگیری کنند یک ضرورت است.

ساکی گفت: کارشناسان مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ابتدای سال تاکنون ۱۵ هزار و ۶۳۱ ماموریت انجام داده‌اند که ۱۱۳۲۲ مورد شهری و ۴۳۰۹ مورد نیز سانحه‌های جاده ای بوده است.

به گزارش سادس، ۲۸ پایگاه شهری و جاده‌ای در منطقه کاشان فعال است که شامل ۱۱ پایگاه شهری و ۱۷ پایگاه جاده‌ای می‌شود.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *