خلیلی: در جلسات کارشناسی کمتر فردی به تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی اعتراض داشت

خلیلی: در جلسات کارشناسی کمتر فردی به تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی اعتراض داشت

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی نسبت به اعلام اعتراض برخی کمیته‌ها و انجمن‌ها علیه تشکیل این فدراسیون جدید، واکنش نشان داد.

علی خلیلی در گفت‌وگو با سادس، درباره دلیل تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی با وجود ایجاد برخی حواشی توضیح داد: این فدراسیون آمادگی جسمانی در واقع همان سازمان آمادگی جسمانی است که جزو سه سازمان‌ مهم فدراسیون همگانی بود. یکی از سه سازمان بزرگ و مهم فدراسیون همگانی همین آمادگی جسمانی بود که حدودا ۲۲ – ۲۳ انجمن، گروه و کمیته را به عنوان زیر مجموعه در اختیار داشت. طبق مصوبه‌ای که در شورای صدور مجوز فدراسیون‌ها صادر شد همین سازمان به عنوان فدراسیون آمادگی جسمانی تاسیس شد.

او ادامه داد: در نامه‌ای که منتشر شد درباره یکی دو رشته اشتباهی در نگارش نامه اتفاق افتاده بود که با نظر دفتر برنامه‌ریزی فدراسیون‌های وزارت ورزش این مشکلات برطرف شد. در نهایت مجموعا ۲۵ انجمن، کمیته و گروه به فدراسیون آمادگی جسمانی تعلق گرفتند. در حقیقت یکی دو رشته به اشتباه جابجا شده بودند که اصلاح شد. کار کارشناسی شده است و در ماهیت کار مشکلی وجود ندارد. طبق اصلاحات صورت گرفته پیاده روی، ورزآرا و حرکات آیینی به فدراسیون همگانی برگشتند و حرکات اصلاحی و ایروپامپ هم به فدراسیون آمادگی جسمانی آمدند تا فعالیت خودشان را با قدرت ادامه دهند.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال جابجایی دوباره رشته‌ها یا کاهش و افزایش تعداد آن‌ها در این فدراسیون وجود دارد؟ توضیح داد: در آینده می‌توان باز هم همه رشته‌ها را با توجه به ماهیت‌های فعالیتی آن‌ها کارشناسی کرد تا در صورت نیاز آن‌ها را جابجا کرد. رشته‌هایی که به آمادگی جسمانی آمدند ماهیتشان تمرینی و تخصصی است و باید نسبت به این موضوع کارشناسی کرد. نباید با اعتراض‌های نا به جا در مراحل شروع کار اذهان عمومی را مخدوش کرد. به نظر من جای بحث نیست چون کار کاملا کارشناسی صورت گرفته است.

او درباره نامه اعتراضی حدودا ۱۱ کمیته و انجمن به فدراسیون همگانی مبنی بر عدم رضایتشان برای پیوستن به فدراسیون آمادگی جسمانی نیز گفت: دوستانی که می‌گویند مطلع نبودیم و ما را دعوت نکردند، از قبل این موضوع را می‌دانستند که چنین جابجایی اتفاق می‌افتد ولی از محلی که باید پیگیری می‌کردند، نکردند. عزیزان تنها به نامه نگاری اکتفا کرده بودند که روش درستی نبود. جلسات کارشناسی متعدادی برگزار شد و کمتر افرادی بودند که اعتراض کردند. آن‌هایی که اعتراض کردند هم بحثشان این نبود که مخالف تشکیل این فدراسیون هستند، این‌ عزیزان به دلیل یکسری اطلاعات غلطی که به آن‌ها داده بودند احساس می‌کردند از نظر درآمدی و مدیریتی دچار مشکل خواهند شد که اشتباه بود. در جلسه چهارشنبه با این افراد، این موضوع حل شد.

خلیلی با بیان اینکه با جدایی فعالیت این دو فدراسیون از همدیگر،‌ راندمان عملکردی هر دو فدراسیون بهتر خواهد شد، توضیح داد: با این تفکیک نقش همگانی در توسعه ورزش همگانی بیشتر می‌شود و این موضوع نظر کارشناس در جلسات مختلف است. خود فدراسیون همگانی بارها اعلام می‌کرد که فقط همگانی نمی‌تواند مشکل کم تحرکی را که در فعالیت‌های سطح جامعه وجود دارد، برطرف کند و وزارت ورزش هم این کار را کرد تا با افزایش فدراسیون‌های همگانی، روند کاری بهتر شود.

او با اشاره به اعتراضات صورت گرفته نیز تصریح کرد: ما جلسات متعددی برای گرفتن این تصمیم داشتیم تا کار به صورت کارشناسی صورت بگیرد، متاسفانه برخی افراد به دلیل سلایق شخصی خود چنین موضوعاتی را پررنگ می‌کنند که باعث ایجاد حاشیه می‌شود. در مجموع باید بگویم که این تصمیم کاملا درست و بدون ایراد است.

خلیلی درباره زمان برگزاری انتخابات فدراسیون آمادگی جسمانی نیز توضیح داد: الان مقدمات و زیر ساخت‌های تشکیل فدراسیون از جمله تشکیل هیات رئیسه و هیات‌های استانی را انجام  می‌دهیم و سپس در بهترین زمان انتخابات را برگزرا می‌کنم. فعلا نمی‌توانم تاریخ تقریبی را اعلام کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *