کربکندی: افکار عمومی علیه تاج است اما بهترین گزینه بود/ دو دستگی تیم‌ ملی حل می‌شود

کربکندی: افکار عمومی علیه تاج است اما بهترین گزینه بود/ دو دستگی تیم‌ ملی حل می‌شود

یک پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که باید بعد از جام جهانی نیمکت تیم‌ملی تغییر کند.

رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با سادس درباره بازگشت مهدی تاج به فدراسیون فوتبال اظهار کرد: پیش‌بینی سخت است که از این تغییرات سود می‌بریم یا نه ولی بین کاندیداهایی که بودند، آقای تاج حداقل این ویژگی را داشت که دوره طولانی در فدراسیون فوتبال حضور داشت. با این حال افکار عمومی به خاطر حواشی گذشته و پرونده جدید فولاد مبارکه، ذهنیت خوبی نسبت به این مهدی تاج نداشتند.

او افزود: آقای تاج تجربه و ارتباطات سیاسی لازم را دارد که فاکتور مهمی در مدیریت است. امیدوارم که نگاهش، نگاهی باشد که کاری برای فوتبال بکند و به فوتبال رحم کند. امیدوارم فوتبال هم از تغییر و تحولات فدراسیون سود ببرد تا نگرانی اهالی فوتبال در آستانه جام جهانی کم شود. امیدوارم آقای تاج در تمامی زمینه‌ها همکاران کارآمدی را انتخاب کنند و کسانی که کارنامه خوبی ندارند، دوباره به کار گرفته نشوند تا روح و انرژی جدیدی به فوتبال ایران تزریق شود.

این عضو تیم‌ ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ در پاسخ به این سوال که آیا آمدن کی‌روش به جای اسکوچیچ به نفع ایران است؟ توضیح داد: به نظرم هر گونه تغییری به نفع ما نیست. به نظرم باتوجه به این که برنامه‌ریزی‌ها انجام شده، نباید ساختار به هم بخورد و سعی کنند آقای اسکوچیچ را حفظ کنند. او در زمان سختی سرمربی‌گری تیم‌ ملی را قبول کرد و تیم را به جام جهانی برد. باید این حق را برای او قائل شویم که وقتی تیم‌ملی را به جام جهانی برده، خودش این تیم را هدایت کند.

کربکندی ادامه داد: هر تغییری تبعات دارد و از طرفی زمان کم است. به نظرم تغییر کادر فنی به فوتبال ما کمک نمی‌کند. ما قرار نیست قهرمان جهان شویم ولی آرزوی ما این است که یک مرحله بالاتر برویم. به نظرم خیلی نیاز به تغییرات نیست. حالا این که دو دستگی در تیم‌ملی به وجود آمده و ارتباط خوبی بین بعضی بازیکنان نیست، باید اجازه دهیم همین مربی باشد و در کنار آن، تیم‌ملی را مدیریت کنیم تا یک پارچه شوند.

او با بیان این که تصمیم هوشمندانه در برهه کنونی، دست نزدن به کادر فنی تیم‌ملی است، گفت: اگر من باشم دست به این ترکیب نمی‌زنم چرا که اگر با اسکوچیچ نتیجه نگیریم، می‌گویند انتخاب قبلی‌ها بوده ولی اگر با کی‌روش نتیجه نگیریم، رییس جدید متهم می‌شود. پس منطق می‌گوید که اجازه دهیم کادر فعلی کار کند و فقط پیگیری کنیم تا دو دستگی را رفع کنیم. البته دو دستگی به خودی خود حل می‌شود چرا که بازیکنان می‌خواهند برای آینده خودشان هم که شده، نمایش خوبی در جام جهانی داشته باشند.

این پیشکسوت فوتبال ایران در پایان بیان کرد: به نظرم بعد از جام جهانی می‌توان یک برنامه‌ریزی خوب انجام داد که مربی خارجی بزرگی بیاورند و برنامه‌ای چهارساله با او داشته باشند. الان که فدراسیون دو سال فرصت دارد، باید سنجیده‌تر تصمیم بگیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *