خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۹ شهریور

اصلاح طرح الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول/ اعلام وصول طرح توسعه بهره‌برداری صلح آمیز از فناوری هسته‌ای/ تصویب کلیات طرح برگزاری الکترونیکی انتخابات‌های عضویت نمایندگان در مجامع و شوراها/ و… از جمله موضوعات خبری امروز (چهارشنبه) نهم شهریورماه ۱۴۰۱ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش سادس، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول (اعاده شده از شورای نگهبان)، بررسی گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح یک فوریتی انتخاب نمایندگان در نهادها، هیأت‌ها، مجامع و شوراها با دستگاه الکترونیکی، بررسی دوفوریت لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و… در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۹ شهریور

در ابتدای این جلسه، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ۱۰ شهریورماه روز بانکداری اسلامی، گفت: اصلاح قانون بانک مرکزی تاثیر زیادی بر کنترل تورم خواهد داشت و از اقدامات مهم مجلس در جهت بهبود معیشت مردم محسوب می شود.

در ادامه جلسه علنی، گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح یک فوریتی انتخاب نمایندگان در نهادها، هیأت‌ها، مجامع و شوراها با دستگاه الکترونیکی در دستورکار قرار گرفت که نمایندگان با ۱۶۰ رای از مجموع ۲۰۶ رای با کلیات این طرح موافقت کردند.

رئیس مجلس در واکنش به اظهارات محمد مهدی مفتح در مخالفت با این طرح با تاکید بر اینکه من مسئول حفظ آرای نمایندگان هستم و می‌گویم که به طور قطع اطلاعاتی از مجلس به بیرون نرفته است‌، افزود:‌ من مسئول هستم که امنیت آرای نمایندگان را چه در حوزه الکترونیکی و چه در حوزه برگه ای حفظ کنم و اگر درجایی نکته‌ای بود من مسئول و پاسخگو هستم؛ مجموعه سیستم امنیت مجلس نیز به دقت به موضوع توجه دارد.

ناطقین مجلس

عباسپور: دیپلماسی فعال اقتصادی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم است

لاجوردی: کنترل و مهار تورم به نقطه مورد انتظار نرسیده است

هشدار نوروزی به شیوخ فتنه‌گر منطقه در پی ناآرامی‌های اخیر عراق

بدری: رئیس جمهور شخصا به موضوع بازار مرغ ورود کند

***

نمایندگان در  ادامه دستورکارهای امروز خود، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول را بررسی کرده و ضمن اصلاح برخی از مواد آن به منظور تامین نظر شورای نگهبان، بر برخی از مصوبات قبلی خود اصرار ورزیدند که جهت بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۹ شهریور

نمایندگان با ۱۲۹ رای موافق، ۵۵ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ رای ماخوذه با بررسی یک فوریت لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

همچنین مجلس با درخواست بررسی طرح استفساریه ای که به پرداخت حداقل حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به جانبازان و آزادگان فاقد شغل باز می گشت به صورت دو فوریتی موافقت کرد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۹ شهریور

طرح توسعه بهره‌برداری صلح آمیز از فناوری هسته‌ای،‌ طرح اصلاح ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، طرح تقویم مدارس از موارد اعلام وصولی جلسه علنی امروز بود.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

کوچکی نژاد: معلمان طرح مهرآفرین شامل رتبه بندی شوند

روح‌الامینی: مواد اولیه باید به موقع در اختیار تولیدکنندگان دارو قرار گیرد

میرمحمدی: خسارت سیل در استان یزد پرداخت شود

موسوی لارگانی: مجلس باید کار نظارتی را جدی‌تر دنبال کند

پیشنهاد منتظری درباره نشست‌های دولت و مجلس

مرادی: طرح تفحص از منطقه آزاد قشم در دستور مجلس قرار گیرد

احمدی بی‌غش: قوه قضائیه دارا بودن یا نبودن سابقه قضایی مهدی تاج را اعلام کند

شریفیان: فورا برای رفع بوی نامطبوع اتوبان تهران – قم اقدام شود

رحمانی: مجلس و دولت با تفاهم می‌توانند مشکلات جامعه را حل کنند

عنابستانی: تاریخ به احترام آیت‌الله حائری خواهد ایستاد

محسنی بندپی: اعتبارات مربوط به سیل زدگان پرداخت شود

گودرزی: ایجاد دولت الکترونیک و شفافیت کامل چرخه اداری و مالی ضروری است

کاظمی: اعضای کابینه با حضور در بین اقشار مردم دغدغه های آنها را کاهش دهند

***

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، ضمن درخواست از دولت برای اجرای رتبه بندی معلمان طرح مهرآفرین بیان کرد: چون ما در قانون هیچ تفاوت و تبعیضی قائل نشدیم، خواهش می کنیم دولت هرچه سریع تر رتبه بندی معلمان را در مورد مهرآفرین اجرا کند.

نایب رئیس مجلس با به صدا درآوردن زنگ پایان جلسه اعلام کرد که مجلس در دو هفته آتی جلسه علنی ندارد و افزود: جلسه آتی مجلس ساعت ۷:۴۵ روز سه‌شنبه ۲۹ شهریورماه برگزار خواهد شد.

سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس هم تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *