کاظمی: اعضای کابینه با حضور در بین اقشار مردم دغدغه های آنها را کاهش دهند

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به عمق مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم انتظار است اعضای کابینه همانند رئیس جمهور تلاش مضاعف و جهادی داشته و با حضور در بین اقشار مردم از دغدغه های آنها بکاهند.

به گزارش سادس، سید حمیدرضا کاظمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از رئیس قوه مقننه برای سفر به استان ولایتمدار و محروم لرستان و شهرستان پلدختر قدردانی می کنم، چراکه از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به عمق مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم انتظار می‌رود اعضای کابینه همانند رئیس جمهور تلاش مضاعف و جهادی داشته و با حضور در بین اقشار مختلف مردم از آلام و دغدغه های ولی نعمتانمان که همان مردم وفادار به دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی می باشند، بکاهند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  نمایندگان ملت به خوبی از مطالبات موکلین خود مطلع بوده و بر همین اساس طرح‌ های رتبه بندی معلمان، تاکید بر ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی جهت برچیده شدن تبعیض و برقراری عدالت و افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری را خواستارند.

کاظمی افزود: هرچند امروز گستره مشکلات از جمله فقر، بیکاری و عدم مدیریت در برخی حوزه‌ ها خصوصا منابع آبی تقریبا به اقصی نقاط کشور تسری پیدا کرده، اما همگی اطلاع دارید استان لرستان وضعیت اسفناکی دارد، هر چند در فرصت های پیش آمده بارها مشکلات استان و حوزه انتخابیه ام را گوشزد کرده ام، ولی همچنان بخش اعظم مشکلات باقی است.

وی در ادامه تصریح کرد: جوانان استان غیور انقلاب و حامی همیشگی انقلاب به علت نبود شغل جهت امرار معاش به  استان ‌های دیگر مهاجرت می کنند یا به عنوان شوتی در جاده های پر خطر برای درآمد حداقلی جان خود را بر کف دست نهاده یا متاسفانه از دست می‌دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده پلدختر- معمولان- خرم‌آباد در سیل ۹۸ تخریب شده و مورد بی توجهی مدیران وزارت راه قرار گرفته به جاده مرگ تبدیل شده است؛ تا کی عزیزانمان در این جاده پرپر شوند و کسی پاسخگو نباشد. آقای وزیر آیا مردم حوزه انتخابیه حق ندارند ۵۰ کیلومتر جاده ایمن داشته باشند؟

کاظمی تاکید کرد: توسعه لرستان در گرو احداث راه آهن درود- خرم آباد- پلدختر- اندیمشکی می باشد که انتظار دارم در اجرای پروژه تسریع ‌شود.

وی در تذکری خطاب به وزیر نیرو خواستار احداث سدهای مطالعه شده برای بهبود زندگی مردم و تنش آبی شد و گفت: برای چندمین بار تذکر می‌ دهم با وجود اینکه استان لرستان چهارمین استان آبی کشور است، ولی تعلل وزارت نیرو در مهار آب ‌های سطحی موجب گردیده در فصول بارندگی سیل به مردم خسارت وارد کند و در فصول خشک مردم آب شرب هم ندارند.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس یازدهم افزود: به دلیل عدم برنامه‌ریزی وزارت نیرو رودخانه کشکان، مادیان رود و غیره خشک شده و خسارت بسیار زیادی به کشاورزان وارد گردیده است؛ راهکار حل مشکل احداث سدهای مطالعه شده است. همچنین باید ایستگاه های پمپاژ متعددی که بیش از دو دهه به آثار باستانی تبدیل شده‌اند و در سیل خسارت دیده اند، راه ‌اندازی شوند.

کاظمی با بیان اینکه علیرغم تذکرات و پیگیری های سه ساله از وزارت نیرو، متاسفانه دیواره ساحلی شهر معمولان ناقص اجرا شده، تاکید کرد: جان و زندگی مردم در خطر است، لذا خواستار تسریع در تکمیل این پروژه می باشم.

وی تذکری نیز به وزیر جهاد کشاورزی داد و گفت: علی رغم اینکه استان لرستان از ظرفیت های کم نظیر کشاورزی برخوردار می باشد، ولی متاسفانه در سفر هیات دولت به استان در حوزه زیرساخت های کشاورزی در بین استان های کشور کمترین اعتبار تخصیص داده شده است، لذا انتظار دارم جهت رفع تبعیض با افزایش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان حق لرستان را ادا کنید.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علیرغم تاکید رئیس جمهور مبنی بر استمهال وام های سیل زدگان در سفر هیات دولت به استان، ولی بانک ها همکاری لازم را با مردم ندارند، هر چه سریعتر نسبت به احقاق حقوق مردم اقدام شود.

کاظمی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هکتار از باغات و زمین‌های کشاورزی مردم بر اثر سیل ۹۸ کاملا تخریب شده، تصریح کرد: متاسفانه جبران خسارت در این رابطه صورت نگرفته است، لذا خواستار پرداخت خسارت به کشاورزان منطقه می باشم. همچنین شهرستان پلدختر و بخش معمولان با بیش از 2 هزار هکتار باغات انجیر به عنوان قطب انجیر سیاه کشور می باشد، اما به علت نبود سردخانه و صنایع تبدیلی دسترنج کشاورزان ضایع می شود که برای ایجاد صنایع تبدیلی خواستار اقدام فوری می ‌باشم.

وی همچنین خواستار اجرای طرح ‌های آبخیزداری جهت کنترل سیلاب و استفاده بهینه برای آبیاری تکمیلی و حفظ خاک در منطقه شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *