عباسپور: دیپلماسی فعال اقتصادی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن ضمن تقدیر از عملکرد یکساله دولت سیزدهم، دیپلماسی فعال اقتصادی را از دستاوردهای مهم این دولت عنوان کرد.

به گزارش سادس، روح الله عباسپور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به بیانات رهبری در وصف این شهیدان بیان کرد: ایشان فرمودند شهید باهنر مرد بی تظاهری بود که هیچ کسی از ظاهر آرام او نمی فهمید که در باطن و اندیشه مواج او چه می گذرد و یکی از تئوریسن های انقلاب بود و نوشته های زیادی داشت.

وی افزود: نقش شهید رجایی و باهنر در افشا کردن ماهیت منافقانه بنی صدر برجسته بود و شهید رجایی با صبر و حوصله عظیم و قبول رنج های قلبی و غیر قابل افشایی که داشت توانست بنی صدر خائن را رسوا کرده و بر زمین بکوبد.

نماینده مردم بوئین زهرا ضمن تبریک هفته دولت از خدمات یکساله دولت سیزدهم تقدیر کرد و به تبیین بخشی از خدمات این دولت پرداخت.

عباسپور در ادامه تصریح کرد: دیپلماسی فعال در عرصه بین المللی به ویژه دیپلماسی اقتصادی دستاوردهای بسیاری داشته است که از جمله آن عضویت در سازمان همکاری های شانگهای بعد از ۱۵ سال و اجرایی نمودن قرارداد ۲۵ ساله با چین و وصول ۵۳۰ میلیون دلار طلب ایران از انگلستان بعد از ۴ دهه است.

وی یادآور شد: همچنین افزایش ۴۰ درصدی تجارت ظرف یک سال اخیر با تراز مثبت، صادرات نفت به اندازه قبل از تحریم و برگرداندن ارز حاصل از فروش نفت، انعقاد قرارداد نفت و گاز به ارزش ۱۱ میلیارد دلار، وارد کردن ۶۰ میلیون و تولید واکسن کرونا و… از جمله دستاوردهای یکساله دولت سیزدهم است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای استانی دولت سیزدهم طی یک سال بیان کرد: مذاکره عزتمندانه با ۱+۵ با حفظ منافع ملت ایران اسلامی با رعایت قانون مصوب مجلس نیز از دیگر موارد است.

عباسپور افزود: مطابق با قانون راهبردی مجلس و خطوط قرمز نظام، ابتدا آمریکا و غربی ها باید تحریم های برجامی را رفع کنند و ما راستی آزمایی کنیم و سپس با تایید مجلس شورای اسلامی دولت ایران به تعهدات برجامی خود عمل کند. از این رو سازمان انرژی اتمی حق ندارد قبل از رفع همه تحریم های مربوط به برجام و راستی آزمایی ملت ایران اقدام کاهش هسته ای را انجام دهد.

نماینده مردم بوئین زهرا در ادامه در رابطه با مسائل حوزه انتخابیه اش به وزیر ورزش تذکر داد و گفت: چرا نسبت به امور جوانان کوتاهی کرده و از مشکلات آنها غفلت کرده اید؟ چرا نسبت به جابجایی مدیران بی کفایت اقدام نمی کنید؟

وی همچنین از وزیر نفت خواست تا نسبت به مدیران انتصابی در استان ها دقت داشته باشد.

عباسپور ضمن تقدیر از وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان قزوین ضمن تشکر از تصمیمات و اقدامات مثبت خواستار پرداخت مطالبات کشاورزان در خصوص خرید گندم و خرید تضمینی دام سبک و سنگین دامداران شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش نسبت به استخدام معلمان مهرآفرین که برخلاف قانون مصوب رتبه بندی مجلس در آیین نامه اجرایی در این زمینه اقدام لازم به عمل نیامده  اقدام کند، چرا که وزیر آموزش و پرورش وظیفه دارد رتبه بندی را برای این معلمان طبق قانون مجلس شورای اسلامی عملی کند.   

عباسپور در پایان در راستای پرداخت عادلانه نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و به ویژه بازنشستگان نظامی تذکر داد تا اقدام جدی در این خصوص انجام دهد.  

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *