موافقت مجلس با دو فوریت طرح استفساریه پرداخت حداقل حقوق به جانبازان و آزادگان فاقد شغل

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست بررسی طرح استفساریه ای که به پرداخت حداقل حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به جانبازان و آزادگان فاقد شغل باز می گشت به صورت دو فوریتی موافقت کردند.

به گزارش سادس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه)، تقاضای گروهی از نمایندگان برای بررسی طرح استفساریه بند ه تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ به صورت دو فوریت را بررسی کرده و در نهایت با ۱۷۶ رای موافق با این درخواست موافقت کردند.

محسن زنگنه به عنوان نماینده متقاضیان بررسی این طرح به صورت دو فوریت، بیان کرد: بر اساس بند ه تبصره ۱۲ قانون بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع  جدول شماره (۷)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک‌ معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. علی رغم اینکه مجلس در سال جاری حداقل حقوق برای کارکنان دولت را ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرده است، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید حداقل حقوق جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل را ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرده و با تعدیل صورت گرفته اکنون ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می کند. نکته قابل توجه این است که بر اساس مذاکرات در تلفیق و در صحن مجلس منظور قانون گذار پرداخت حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به این قشر است. اکنون این استفساریه ارائه شده است تا بر منظور قانون گذار تاکید و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید حداقل حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به این قشر باتوجه به مشکلات معیشتی پرداخت شود.

در نهایت نمایندگان با بررسی این طرح استفساریه به صورت دو فوریت موافقت کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *