پیش‌بینی کاهش شیوع آبله میمونی در آمریکا

کارشناسان و مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند: به نظر می رسد تعداد موارد ابتلا به بیماری آبله میمونی در ایالات متحده که تاکنون بیشترین موارد شناخته شده ابتلا به این بیماری را در جهان داشته، رو به کاهش است.

به گزارش سادس، مقامات بهداشتی آمریکا خاطر نشان کردند که تلاش برای تزریق واکسن و افزایش آگاهی افراد در مورد این بیماری منجر به کاهش موارد ابتلا به آن در شهر نیویورک شده است. همچنین به نظر میرسد که روند ابتلا به این بیماری در سان فرانسیسکو نیز طی هفته های اخیر تثبیت شده است.

گفته می شود که تعداد موارد جدید ابتلا به آبله میمونی در اروپا نیز در حال کاهش است.

“روشل والنسکی”، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا (CDC) نیز به اهمیت تزریق واکسن ها به طور مساوی در میان افراد در معرض خطر این بیماری و همچنین افزایش آگاهی دانشجویان دانشگاه ها در این مورد اشاره کرد زیرا با از سرگیری کلاس های دانشگاهی در هفته های اخیر چند مورد ابتلا به این بیماری در بین دانشجویان شناسایی شده است.

بر اساس آخرین داده های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا، از ماه مه سال جاری میلادی (۲۰۲۲) بیش از ۴۷ هزار و ۶۰۰ مورد ابتلا به آبله میمونی در ۹۹ کشور جهان گزارش شده است.

همچنین ایالات متحده با بیش از ۱۷ هزار و ۴۰۰ مورد، اسپانیا با ۶۴۰۰، برزیل با نزدیک به ۴۰۰۰ و فرانسه، آلمان و بریتانیا با بیش از ۳۰۰۰ مورد ابتلا به آبله میمونی تاکنون بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری را در جهان گزارش کرده‌اند.

در آمریکا نیز ایالت کالیفرنیا نزدیک به ۳۳۰۰ مورد ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است.

به گزارش “وب ام دی”، سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز هفته گذشته اعلام کرد که تعداد موارد جدید ابتلا به آبله میمونی در سراسر جهان بین ۱۵ تا ۲۱ اوت پس از چهار هفته افزایش متوالی، ۲۱ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *