مقررات کرونایی مدارسِ امارات در سال تحصیلی جدید

با گسترش واکسیناسیون کووید۱۹ و کاهش آمار مبتلایان به این بیماری، بیشتر فعالیت‌ها و کسب‌وکارها در امارات مانند بسیاری از کشورهای دیگر از سر گرفته شده و مدارس این کشور نیز در سال تحصیلی جدید با اعمال تغییراتی در برخی از مقررات کرونایی، بازگشایی شده و کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

به گزارش سادس، بخش آموزش جزو اولین بخش هایی بوده که با شیوع بیماری کووید۱۹ از حالت حضوری خارج شده و به صورت آنلاین به فعالیت خود ادامه داد.

با این حال بعد از اینکه واکسن های کووید۱۹ در دسترس عموم مردم قرار گرفت، معلمان و کارکنان مراکز آموزشی اقدام به دریافت این واکسن کرده و بیشتر آنها واکسینه شدند که همین امر موجب شد تا مدارس نیز مجددا بازگشایی و کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار شوند.

به گزارش خلیج تایمز، برخی از مهمترین مقررات کرونایی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در امارات و برگزاری کلاس‌های حضوری شامل موارد زیر است:

* تست PCR:

دانش آموزان می‌بایست در روز اول مدرسه نتیجه منفی تست پی سی آر خود را که طی ۹۶ ساعت قبل انجام شده، ارائه دهند. همچنین تست روتین و دوره‌ای برای دانش‌آموزان انجام می‌شود.

* فاصله گذاری اجتماعی:

این قانون در موسسات آموزشی یا اتوبوس اجباری نیست. اجرای هر تصمیمی در این زمینه به عهده نهادها است. تنظیم کننده آموزش دبی تاکنون هیچ به روزرسانی جدیدی در مورد الزامات فاصله گذاری اجتماعی در مدارس اعلام نکرده است.

* چک کردن دمای بدن:

بررسی دمای بدن دانش آموزان دیگر اجباری نیست با این حال افرادی که دمای بدن آن ها بالاست، می بایست در خانه بمانند و تست کرونا انجام دهند.

* واکسیناسیون:

همه دانش آموزان بدون توجه به وضعیت واکسیناسیونشان می توانند در کلاس های درس شرکت کنند.

* ماسک:

استفاده از ماسک در اماکن سرپوشیده اجباری و در فضاهای باز و خارج از ساختمان، اختیاری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *