یوسفی: دیپلماسی قوی منطقه‌ای از نقاط قوت دولت سیزدهم است

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی حضور مستمر دولت در بین مردم و همچنین دیپلماسی قوی منطقه ای را از نقاط قوت دولت سیزدهم برشمرد.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با سادس با اشاره به هفته دولت گفت: نقطه قوت دولت در یک سال گذشته حضور در بین مردم است به طوری که از رییس جمهور تا معاون اول رییس جمهور و وزرا در کنار مردم بوده و دسترسی مردم به آن ها سخت نیست.

وی توضیح داد: در دولت‌های قبل بعد از اتخاذ تصمیمی، مشکلاتی در حوزه اجرا به وجود می آمد که به دلیل دسترسی سخت به کابینه دولت، ‌انجام اصلاحات در آن تصمیم سخت بود؛‌ اکنون در دولت سیزدهم از شخص رییس جمهور تا معاون اول و وزرا در سفرهای استانی در کنار بدنه  کارشناسی هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی نقطه قوت دیگر دولت سیزدهم را گره نزدن مشکلات اقتصادی به برجام دانست و گفت: دولت اقتصاد را شرطی نکرده است بدان معنا که حل مشکلات اقتصادی را به مولفه‌ای همچون برجام گره نزده که دست ما نیست و دست طرف غربی است. ما چندین سال است که مذاکره می کنیم و اهل مذاکره هم هستیم اما نباید آب خوردن مردم را هم به برجام گره زنیم که حتی خروجی آن را نمی دانیم. همین رویکرد باعث شد که رشد اقتصادی در دولت قبل به صفر رسیده و با مشکلات متعدد اقتصادی مواجه هستیم.

یوسفی همچنین دیپلماسی قوی منطقه ای دولت را از دیگر نقاط قوت دولت سیزدهم برشمرد و افزود: دولت سیزدهم دیپلماسی خود ررا تنها به چند کشورمحدود اروپایی و آمریکایی محدود نمی کند بلکه دیپلماسی فعال منطقه ای در تراز اقتصادی کشورمان دارد که گزارش ها به خوبی آن را نشان می‌دهد. همچنین وزیر نفت نیز در حوزه دیپلماسی انرژی، فروش نفت و برگشت منابع مالی دولت اقدامات بسیار خوبی انجام داده است. در حوزه حمایت از صنایع و شهامات در اتخاذ تصمیمات اقتصادی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی در پایان درباره نقطه ضعف دولت سیزدهم در یک سال گذشته گفت: دولت باید قبل از انجام جراحی اقتصادی،‌ زیرساخت های آن را پیش بینی می کرد. این وضعیت نگرانی برای مردم ایجاد کرده چون تورم بیشتر از آن چیزی بود که دولت فکر می کرد. مردم نگران هستند که سفره‌شان کوچک‌تر شود. اقدامی خوبی بود اما مقداری تعجیل شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *