حسینی: دولت سیزدهم با شهامت نسبت به اصلاح نظام ارزی اقدام کرد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت سیزدهم با شهامت سیاست اصلاح نظام ارزی را به مجلس آورد و مجلس نیز با بصیرت و دقت در جهت مقابله با تورم در این مسیر گام برداشت.

به گزارش سادس، سید شمس‌الدین حسینی در تذکری در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح بانکداری اسلامی بیان کرد: مجلس با آگاهی و تدبیر نه تنها ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف نکرد بلکه نظام ارزی را اصلاح کرد و پیش‌بینی‌های لازم را برای اصلاح نظام ارزی کشور انجام داد.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی در شورای عالی پول و اعتبار باید بگویم که در سال گذشته برای اجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی، ۹۵ همت به پایه پولی اضافه شد و ۷۳ همت به نقدینگی کشور افزود و در نتیجه ۲۰ واحد درصد از تورم سال گذشته به ارز ۴۲۰۰ تومانی باز می‌گردد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم شهامت کرد و نظام ارزی کشور را اصلاح کرد. دولت با شهامت این سیاست را به مجلس آورد و مجلس نیز با بصیرت و با دقت مسئولیت پذیرفت. آن جایی که نظام حقوق و دستمزد را ناگهان بهم می‌ریزنند در کشور مشکل آفرین می‌شود نه حذف ارز۴۲۰۰ تومانی.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس در جهت مقابله با تورم نسبت به اجرای اصلاح سیاست ارزی اقدام کرد. مهم‌ترین عامل تورم در سال گذشته رشد نقدینگی بوده که بخش عمده‌ای از آن به ارز ۴۲۰۰ تومانی بر می‌گردد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *