افتتاح خط انتقال آب از تصفیه خانه ششم تهران به شهرستان قدس

خط انتقال آب از تصفیه خانه ششم تهران به شهرستان قدس ۲۱۰ لیتر در ثانیه با حضور مسئولین کشوری و لشکری به بهره برداری رسید.

به گزارش سادس، علی‌اکبر محرابیان در مراسم افتتاح خط انتقال آب از تصفیه خانه ششم تهران به شهرستان قدس که با حضور محسن منصوری، استاندار تهران برگزار شد، گفت: پروژه‌ای که امروز به بهره برداری رسید چند ویژگی دارد نخست آنکه یکی از خواست‌های مهم مردم شهرستان قدس قلمداد میشده که امروز برآورده شده است و ویژگی دیگر آن این است که در مدت زمان کوتاهی یعنی حدود ۴ ماه به بهره برداری رسیده که کار ارزشمندی به شمار می‌رود و جزو پروژه‌های شاخص تقسیم بندی می‌شود.

وی افزود: امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند و در غرب استان تهران شاهد افتتاح‌های پی در پی در حوزه آب و فاضلاب و برق باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به سفرهای ریاست جمهوری به استان تهران ادامه داد: انشاالله همکاران ما پروژه های سفر را در زمان‌های مشخص به بهره برداری خواهند رساند.

وی تاکید کرد: روزی که دولت مردمی کار خود را آغاز کرد حدود ۳۰۰ شهر در تنش آبی قرار داشتند؛ علی رغم خدمات ارزشمندی که نظام اسلامی به نقاط مختلف کشور به ویژه روستاها ارائه کرده است اما در حوزه آب رسانی راه بزرگ و مسیر پیمایش نشده در روستاها داریم لذا مهم ترین رویکرد دولت در طرح‌های توسعه‌ای توجه به طرح‌های آب رسانی بوده است که در سه سطح برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: سطح نخست طرح های توسعه آب رسانی در شهرهایی است که دچار تنش ابی بودند که به صورت ملموسی کاهش پیدا کردند و بیش از ۸۰۰ پروژه برای نقاط مختلف کشور تعریف شد. طرح دوم موضوع طرح‌های کلان آب رسانی به شهرها که اعتبار قابل توجهی لازم دارد و زمان طولانی نیاز دارد تا این طرح ها را اجرایی کنیم.

وی افزود: مثلا برای خوزستان پروژه‌ای تحت عنوان غدیر را تعریف کردیم که با کمیت ۱۲ متر مکعب در ثانیه از سد دز به مقصد ۶۰ درصد نقاط استان خوزستان تامین آب انجام شد و این ابرپروژه در طول ۱۰ ماه اجرایی شد و امیدواریم در روزهای آینده به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: موضوع مورد توجه دیگر ما جهاد آب رسانی است که تامین اب سرب پایدار برای روستاهایی که فاقد آب هستند یا با تنش آبی مواجه هستند که حدود ۱۰ هزار روستا شامل این طرح می‌شوند و از زمان انعقاد قرارداد این پروژه تاکنون یک هزار و ۲۰۰ روستا عملیات اجرا در آنها به اتمام رسیده و هزاران روستا در مرحله اجرایی هستند؛ امیدواریم با این اقدامات دولت بخش قابل توجهی از مطالبات صحیح مردم در تامین اب سرب پاسخ داده شود و شاهد حل مشکلات باشیم.

به گزارش سادس، با بهره‌برداری از خط انتقال آب از تصفیه خانه ششم تهران به شهرستان قدس ۲۱۰ لیتر در ثانیه به میزان تولید آب شرب در شهر قدس افزوده می‌شود و افت فشار شبکه آبرسانی در این شهرستان برطرف خواهد شد. این خط انتقال به طول ۴ هزار متر و با لوله‌هایی از جنس چدن داکتیل ۵۰۰ میلی‌متری اجرا شده است.

همچنین هم‌زمان با این طرح، پروژه آبرسانی به شهر باغستان شهریار از طریق اجرای خط انتقال ۴۰۰ میلی‌متری‌ از خط آبرسانی الغدیر نیز افتتاح شد که با اتصال و بهره‌برداری از این طرح ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب به شهر باغستان انتقال خواهد یافت. این طرح‌ها با اعتباری افزون بر ۸۴۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات داخلی اجرا شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *